Într-o piață în care prețurile materiilor prime sunt în continuă creștere, un distribuitor de instalații pentru încălzire investește milioane în infrastructură și logistică

Senica Micu 12/05/2022 | 10:15 Companii
Într-o piață în care prețurile materiilor prime sunt în continuă creștere, un distribuitor de instalații pentru încălzire investește milioane în infrastructură și logistică

Într-o piață în care prețurile materiilor prime continuă să crească, Uniprest Instal plusează cu investiții de milioane în dezvoltarea infrastructurii și a logisticii.

Având în vedere situația economică de astăzi și lipsa de predictibilitate, distribui­torul de instalații pentru încălzire Uniprest Instal, cu afaceri de 47 de milioane de euro în 2021, are pe masă două scenarii de lucru pentru 2022: unul mai moderat, esti­mând o creștere de 5-10% a afacerilor, și un al doilea mai optimist, care mizează pe o creștere de aproximativ 20%. „Rezulta­tele primului trimestru din acest an ne arată că suntem în scenariul optimist, dar rămânem concentrați pe planurile de dezvoltare și monitorizăm atent evoluția pie­ței“, spune Eniko Peter, director comercial al companiei.

Dincolo de toate previziunile privind evoluția pieței, Uniprest Instal se bazează pe o strategie de viitor cu investiții calculate să ajungă la aproximativ cinci mili­oane de euro. „Pe termen mediu și lung, avem în vedere dezvoltarea infrastructurii și a logisticii Uniprest Instal. De asemenea, vrem să fim mai prezenți în zona Banatului și, de aceea, avem în plan relocarea depo­zitului de la Ti­mișoara într-unul mai mare, de 3.000 de metri pătrați“, detaliază Eniko Peter.

La nivel național, Uniprest Instal aco­peră aproape întreaga țară cu depozite, precum și cu nouă puncte de lucru – în Baia Mare, Brașov, București, Cluj-Napoca, Craiova, Deva, Iași, Sibiu și Timișoara.

Din 2010, compania face parte din grupul olandez Rensa, prezent de 65 de ani în comerțul angro al produselor HVAC-S (în­călzire, ventilație, aer condiționat și ins­ta­lații sanitare). Până atunci a fost o firmă antreprenorială din Târgu-Mureș.

Pe anul în curs, investițiile bugetate sunt de peste 850.000 de euro, bani care urmează să fie direcționați atât către in­frastructură, cât și către digitalizare și îm­bunătățirea proceselor interne (echipă și client service). De altfel, un proiect important pentru companie este platforma digi­tală Uniprest Instal Digital, lansată recent și gândită pentru „managementul tuturor proiectelor, prin care clienții vor avea acces la o gamă variată de tooluri menite să le optimizeze activitatea și fluxurile de lucru, inclusiv comenzi online, vizualizarea stocurilor din cel mai apropiat punct de lucru și rapoarte financiare“.

Uniprest Instal comercializează sisteme de instalații pentru încălzire și HVAC, iar portofoliul companiei înseamnă peste 7.000 de articole. Compania are ca public-țintă segmentul business-to-business (B2B), mai exact firmele de instalații, precum și dezvoltatorii de proiecte rezidențiale sau industriale.

Prețuri mai mari

În pers­pec­tivă, Eniko Peter estimează că problemele privind lipsa de materii prime și creșterea prețu­rilor – care s-au manifestat încă din anii de pandemie – vor persista și în 2022. Este clar că ultimii doi ani au pus la încercare tot mediul de business și au testat pu­terea de adaptare a companiilor la o nouă realitate socioeconomică.

„Criza sanitară ne-a pus față în față cu o situație cu care nu ne mai confruntaserăm înainte, cea a resursei umane și a muncii la distanță. Prețurile materiilor prime au început să crească semnificativ, la nivel european și mondial, de la începutul lui 2021, generate de revenirea pieței con­strucțiilor după primul an de pandemie. Cererea crescută a pus o presiune foarte mare pe lanțurile de aprovizionare, ceea ce a dus la creșteri suplimentare“, deta­liază Eniko Peter.

Iar acum, „războiul din Ucraina a generat o creștere și mai mare a prețurilor la materii prime, de această dată din cauza lipsei lor – Rusia și Ucraina sunt exportatoare de materii prime, dar și de produse de instalații“.

Acest articol a apărut în numărul 139 al revistei NewMoney.

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente.