Răspunsul polonezilor de la Answear pentru piața de modă din România

Senica Micu 14/03/2019 | 13:41 Companii
Răspunsul polonezilor de la Answear pentru piața de modă din România

În doar trei ani, un retailer polonez de modă din .ro a ajuns în top trei jucători, iar acum are o țintă ambițioasă pentru 2019: dublarea afacerilor și găsirea unui partener potrivit prin care să dezvolte și serviciul de puncte de livrare. 

Acest articol a apărut în numărul 60 (4 – 17 martie 2019) al revistei NewMoney

Exercițiu de imaginație: cum ar fi dacă, într-un orizont de timp de 10 până la 15 ani, magazinele tradiționale de unde ne cumpărăm astăzi hainele și-ar transforma radical metodele de vânzare, cu miză mai mult pe online și mai puțin pe offline? Raluca Radu, country manager al compa­niei Answear România, dă câteva indicii: „Așa cum deja se întâmplă în străinătate, și la noi ar putea să se schimbe lucrurile, undeva, prin 2030. Astfel, este posibil ca magazinele fizice să se transforme din locuri care stochează și vând produse în locuri care vorbesc despre experiențe“. La ce se referă, mai exact?

Ei bine, cumperi online și mergi să ridici produsul dintr-un spațiu în care ai parte de consultanță vestimentară la o cafea, de servicii de spa și relaxare. Și multe altele care să te determine să revii acolo. Dar până atunci, până când și vânzătorii, și cum­părătorii vor povesti despre asemenea experiențe, cel mai puternic retailer de modă din Polonia, Answear.com, își con­tinuă strategic planurile de dezvoltare în regiune. Pentru România, Raluca Radu estimează deja afaceri de 30 de milioane de euro în 2019, aproape dublu față de anul trecut. Cum va fi posibil?

LOC ÎN PIAȚĂ. De la intrarea pe piața ro­mânească, spre finele lui 2015, afacerea Answear s-a dublat în fiecare an. Astfel, dacă afa­cerile la nivel local ale polonezilor s-au apropiat de 5 milioane de euro în 2016, anul trecut au ajuns la peste 16 mili­oane de euro, compania aflându-se deja în primii trei ju­cători de fashion din online, după Fashion Days (care e lider pe acest segment, parte din grupul eMAG) și ePantofi.ro, o altă companie din Polonia. Iar asta, în condițiile în care, statistic, România nu stă grozav la numărul de utilizatori, când vine vorba de comerțul online: „La nivelul pieței, sunt 3 milioane de români care au cumpărat vreodată online, din 12 milioane de inter­nauți. Și aici mă refer la toate domeniile, nu doar la fashion. Așa­dar, e potențial de creștere“, detaliază Raluca Radu.

Raportat la ritmul de creștere de până acum, Raluca Radu se așteaptă și în 2019 la o dublare a cifrei de afaceri. Pe de o parte, datorită extinderii businessului în zona de pick-up point-uri (puncte de livrare). „Nu vor fi pick-up point-urile noastre, ci ne dorim un parteneriat, care poate fi cu firma de curierat“, detaliază Raluca Radu. Pe de altă parte, creșterea s-ar datora unor branduri noi, accesibile de anul acesta pentru publicul din România, precum Tommy Sport sau Calvin Klein Performance.

„Am observat că merge bine segmentul de articole sportive de la brandurile de top. Ne dezvoltăm în direcția asta.“ În to­pul brandurilor vândute de Answear.ro, 350 în total, se află Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Guess (în funcție de sezon), Adidas Originals, New Balance sau Under Armour, dar și două mărci proprii ale companiei, Answear și Medicine.

De altfel, România a avut cea mai rapidă ascensiune din grup, fiind astăzi a doua piață ca volum, după Polonia. Orașele de unde se înregistrează cele mai multe comenzi sunt București, Iași, Cluj-Napoca, Timișoara și Constanța.

„În toți acești ani, noi am preferat să investim mai mult în oameni decât în marketing, în sensul că am recrutat de la început colegi seniori, cu mai multă ex­pe­riență decât cei din alte țări unde există Answear. În alte țări, s-au bazat pe ideea că grupul polonez e foarte puternic, are know-how și poate să lucreze de la dis­tanță. Noi am recrutat în echipă oameni care aveau și un punct de vedere strategic“, detaliază Raluca Radu una dintre deciziile care i-au adus un plus pe piața românească de fashion online, dar și în grupul polonez.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente. În 2011, a câștigat unul dintre marile premii ale concursului „Tânărul Jurnalist al Anului”, inițiat de Freedom House România.
d