Grupul MedLife, tot mai mare: profitul net a crescut de peste 220 de ori în primele nouă luni ale anului

Cristina Dobreanu 06/11/2017 | 12:28 Ştiri
Grupul MedLife, tot mai mare: profitul net a crescut de peste 220 de ori în primele nouă luni ale anului

Grupul MedLife (simbol bursier M), cel mai mare operator de servicii medicale private din România, a raportat venituri de peste 459 de milioane de lei (102 milioane de euro) pe primele nouă luni ale anului, în creștere cu 27% față de perioada similară a anului trecut.

În același timp, profitul net înregistrat de grup la nouă luni a crescut cu 22601%, de la 43.000  (9.500 de  euro), cât a raportat pentru perioada ianuarie-septembrie 2016, la peste 9,5 milioane de lei (2,1 milioane de euro) pentru perioada similară a acestui an.

„Creșterea s-a datorat, în principal, creșterii semnificative din toate liniile de afaceri ale Grupului, cu preponderență în Stomatologie, Clinici și Laboratoare, precum și achizițiilor finalizate de Grup în 2016 și 2017”, se arată în raportul MedLife pe primele nouă luni ale anului.

CITEȘTE ȘI: MedLife rade tot: spitalul și clinicile Polisano, achiziționate de liderul pieței de servicii medicale private din România

Cele mai mari creșteri au fost, de altfel, înregistrate de liniile de Stomatologie – 191%, până la 28 de milioane de lei (6,2 milioane de euro), urmată de Clinici – cu 35% , până la 123 de milioane de lei (27,3 milioane de euro).

Printre cele mai recente achiziții ale MedLife se numără preluarea diviziei de servicii medicale Polisano, unul dintre cei mai mari operatori medicali privați din România, cu afaceri de 18 milioane de euro. Tranzacția urmează să fie analizată de Consiliul Concurenței.

„Am început în expansiune și continuăm în același ritm accelerat, urmând strategia de dezvoltare și extindere pe care am anunțat-o încă de la începutul anului către investitorii și acționarii noștri. Am anunțat până acum o serie de achiziții importante, și continuăm să ne extindem pe acest segment.  În perspectivă, avem în vedere o nouă serie de proiecte de tip greenfield și dezvoltarea a noi linii de business. Totodată, analizăm posibilitatea de a ne extinde în afara României și de a testa în următorii doi ani piețele externe din proximitate, fără a face deschideri de anvergură”, a declarat Mihai Marcu, Președintele și CEO al MedLife.

În paralel cu programul de achiziții,  compania și-a întărit poziția de lider în zona Transilvaniei, deschizând o nouă hyperclinică și un nou laborator în Brașov, potrivit companiei. Prin inaugurarea acestor unități și mutarea serviciilor de ambulatoriu în noul spațiu, Spitalul MedLife Brașov și-a extins numărul de paturi, în regim de spitalizare de zi.

Compania are ca obiectiv în perioada următoare deschiderea de unități proprii în Brăila și Oradea.

CITEȘTE ȘI: Achizițiile încep să dea roade: afacerile MedLife au crescut cu aproape 30% în primul semestru, iar profitul s-a triplat

MedLife a realizat prima achiziție în 2011 prin cumpărarea pachetului majoritar din grupul de firme PDR Brașov. În cei 7 ani, compania a finalizat cu succes 16 achiziții.

MedLife avea, luni, o capitalizare bursieră de 721,3 de milioane de lei (160 de milioane de euro).

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.