Care este businessul 100% românesc care se bate cu Nivea, Dove sau L’Oréal

Cristina Dobreanu 20/04/2018 | 09:20 Oameni
Care este businessul 100% românesc care se bate cu Nivea, Dove sau L’Oréal

Atunci când există ambiție, nimic nu poate sta în calea îndeplinirii visurilor. Iar pentru cei trei fondatori ai produ­că­to­rului bucureştean de cosmetice Gerocossen se pare că a meritat să facă toate sa­cri­ficiile. Mai ales că, în ceeea ce îi pri­vește, ieşitul la pensie nu este o opţiune.

Acest articol a apărut în numărul 38 (16-29 aprilie) al revistei NewMoney

Au considerabil peste 70 de ani, se știu de aproape o viață, iar la începuturile anilor ’90 au pus bazele producătorului de cosmetice Gerocossen. Plecaseră toți trei din compania Miraj și aveau profesii complementare care îi recomandau pentru un business în domeniu – Stanca Cismaru era inginer chimist, Elvira Sas, tot chimistă, și Radu Aurel Bogdan, inginer mecanic.

Evident, au făcut ceea ce știau să facă de-o viață: cosmetice. La aproape 30 de ani dis­tanță de acel moment, Gerocossen a avut în 2017 afa­ceri de 3,2 mili­oane de euro, ocupând locul doi în topul producătorilor autohtoni de cosmetice, după clujenii de la Farmec. Dar, la mare distanță. Decalajul între liderul clujean și restul jucătorilor este dat și de faptul că Farmec are un istoric de peste 50 de ani, branduri puternice și o rețea în creștere de ma­ga­zine proprii (Far­mec și Gerovital). De cealaltă parte a clasamentului, majoritatea competitorilor autoh­toni ai producătorului clujean au fost fon­dați după 1990. Dar lupta pe piața cosmeti­celor se dă mai degrabă cu giganții mondiali din domeniu prezenți pe piața locală, cu bran­duri precum Nivea, Dove sau L’Oréal.

Citiți și: Indicele NewMoney: Românii, printre cei mai neîngrijiți europeni

POTENȚIAL DE CREȘTERE. Gerocossen nu doar că s-a menținut pe linia de plutire, dar a și început să-și vândă produsele în străinătate, exporturile reprezentând în prezent aproximativ 3-5% din cifra de afa­ceri. Chiar dacă procentul poate părea mic, creșterea este semnificativă de la an la an, iar pentru 2018 antreprenorii au în plan o creștere cu aproape 30% a exporturilor față de 2017. Maroc, Unga­ria, Italia, Franța, Republica Moldova sunt printre țările în care compania este pre­zentă de câțiva ani, iar fondatorii se pre­gătesc acum să adauge pe listă și Ira­kul. „Avem speranțe mari, dar ponderea cea mai mare o are tot piața in­ternă“, spune Stanca Cismaru, director ge­ne­ral al companiei.

Tot pentru 2018, pregătesc investiții de peste 160.000 de euro, în dispozitive pentru linia de vopsele de păr – propunându-și să lanseze produse noi în acest an din această categorie –, dar și în alte utilaje care să ducă la creșterea productivității și în auto­utilitare pentru transportul mărfii, în con­di­țiile în care își fac singuri distribuția.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.
← Close