De Paște, piața de birotică și papetărie crește cu două cifre

NewMoney 11/04/2023 | 13:15 Ştiri
De Paște, piața de birotică și papetărie crește cu două cifre

Deși prețurile pe segmentul jucăriilor, jocurilor de societate, seturilor de coloriaj, produselor de birotică au crescut cu aproximativ 15-20 % de la sfârșitul anului trecut, românii au început încă din martie achiziția de astfel de produse, spun jucătorii din piața locală de astfel de produse.

Instrumentele de scris de tip Diplomat sau Parker, jocurile creative, logice sau jocurile de societate, seturile de coloriaj care pot fi folosite atât de adulți, cât și de copii sunt la mare căutare. Bugetele alocate de către români variază între 70 și 600 de lei. Din punct de vedere al dinamicii cumpărăturilor, românii au preferat în proporție de 70% magazinele tradiționale pentru a cumpăra astfel de cadouri versus restul de 30% care au ales comoditatea achiziției online.

“În contextul în care piața de birotică, papetărie sau de jucării din România a cunoscut o creștere a prețurilor pe fondul crizei mondiale și inflației instalate în piața din România și, nu numai, ci și în piețele internaționale, am observat o creștere a apetitului românilor cu 20-25%, comparativ cu 2022, pentru achiziționarea de cadouri cu ocazia sarbătorilor pascale. Astfel, clienții români au început mult mai devreme față de alți ani achiziția de astfel de produse, atât din magazinele noastre online, cât și din cele fizice din Iași și București”, declară Adrian Bănuță, Retail Operations Manager Autograf.

O altă particularitate a acestui an are legătură cu preferința pentru calitate în detrimentul cantității, comparativ cu alți ani. În topul preferințelor rămân încă ghiozdanele și penarele aparținând unor branduri recunoscute”, adaugă Adrian Bănuță.

În ceea ce privește anul 2023, Marius Avram, CEO al grupului Vector Internațional, în portofoliul căruia se află și brandul Autograf, anticipează că birotica și papetăria va vira semnificativ către comercializarea produselor de profil de tip high-tech – ecrane și table interactive).

Pe acest segment high-tech, în 2022, Vector a înregistrat o creștere a cererii, comparativ cu anii precedenți de circa 15% pe toate sectoarele de piață (public și privat) și pe toate canalele de vânzare, iar în 2023 previzionează o creștere de cel puțin 25% în contextul în care se anunță investiții mari din partea statului român în digitalizare.

Creșterea pe care o previzionăm pe acest segment vine și în contextul în care am încheiat, încă de anul trecut, un parteneriat exclusiv cu o companie asiatică cu care vom dezvolta foarte mult domeniul educațional. Avand în vedere proiectele care se desfășoară pe zona de digitalizare, credem că, din gama noastră ecranele interactive Horion vor fi produsele vedetă pentru 2023”, a anunțat Marius Avram, CEO Vector Internațional.

Compania Vector Internațional deține în portofoliu magazinele Autograf lansate în piață în 2012, care activează în acest moment, în două dintre cele mai importante centre comerciale din București și Iași și magazinul online cu același nume.

Vector Internațional este specializat în importul, distribuţia şi comercializarea produselor atât pentru birou, cât și pentru acasă -birotică, papetărie, curățenie, igienă, protocol, promoționale, signalistică. Grupul are în acest moment 75 de angajați și o cifră de afaceri pe grup de 9 milioane de euro în 2022.