Datele viitorului: la ce să ne așteptăm de la jucătorii de pe piața telecom din Romania în 2017

Cristina Dobreanu 18/01/2017 | 17:49 Digital
Datele viitorului: la ce să ne așteptăm de la jucătorii de pe piața telecom din Romania în 2017

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Era bip-ului“ în telecom a apus, iar in­­dustria se pregătește să se diversifice și să îmbrățișeze și cele mai mici aspecte ale existenței noastre. Teore­­tic, posibilitățile sunt infinite. 

„În linii generale, piața se încadrează în pa­­radigma «mai mult, mai bine, mai ex­­tins», adică pachete cu beneficii tot mai generoase, cu prețuri de por­­ni­­re în scă­­­­dere, la o calitate mai bună, fur­­ni­­zorii oferind o acoperire mai ex­­tin­­să, cu ser­­­­vicii mai bune“, descrie oferta tele­­co­­mu­­lui românesc din anul 2016 Că­­tă­­lin Marinescu, președintele Auto­­ri­­tății Na­­țio­­nale pentru Administrare și Re­­gle­­men­­tare în Co­­mu­­­­nicații (ANCOM), pentru NewMoney.

Numărul ofertelor operatorilor telecom a scăzut de la 3,4 milioane în 2010 la circa 300.000 în 2016, iar tendința es­­te în continuare de scădere, potrivit AN­­COM. O scădere care face ca alege­­rea consumatorilor să fie mai ușoară. În plus, politica prețurilor mici, prac­­ti­­ca­­tă de companii care au avut o extindere agresivă în ultimii ani, precum RCS&RDS, influențează alegerile acestora, în condițiile în care cheltuielile cu comuni­­ca­­ții­­le repre­­zen­­tau, la nivelul anu­­lui 2015, 4,1% din bugetul gos­­po­­dă­­ri­­ilor din Ro­­mâ­­nia, du­­blu față de media euro­­peană (2,5%).

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.