Cum vrea șeful celui mai mare lanț de fitness din țară să îi readucă pe români în sălile de sport

Cristina Dobreanu 26/01/2017 | 12:08 Oameni
Cum vrea șeful celui mai mare lanț de fitness din țară să îi readucă pe români în sălile de sport

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

România este la nivelul Suediei de la începutul anilor 2000 din punctul de vedere al ratei de pe­ne­­trare a sportului în viața locuitorilor săi. O spune suedezul Kent Orrgren (47 de ani), noul CEO al World Class România, în primul său interviu de la preluarea acestei poziții.

Să ne facem încălzirea cu niște exerciții statistice: dacă în anii 2000 doar 10% dintre suedezi făceau sport, acum circa 80% „sau poate și mai mult“ merg la sală sau fac sport săptămânal, explică noul șef al celui mai mare lanț de centre de fitness din România, deținut de fondul de investiţii Resource Partners.

Unul dintre motivele pentru care în țările nordice (Suedia, Danemarca, Olanda, în special) numărul celor care fac sport este atât de mare are legătură cu gradul mare de accesibilitate, arată mai multe studii europene. România nu stă la fel de bine la acest capitol, însă această tendință a crescut în ultimii ani, încurajată și de corporațiile care oferă abo­namente la săli de fitness, ca beneficiu extrasalarial. „Vom ajunge și în România la această rată, fie că va fi peste șapte ani, zece ani sau 20 de ani“, punc­tează optimist managerul suedez, care are o experiență de 28 de ani în industria de fitness.

GREU DE URNIT. De altfel, motivarea românilor de a face sport mai des este și una dintre ambițiile sale personale. De aceea, cuvântul de ordine pentru 2017 este consolidarea rețelei existente și a numărului de clienți, mai ales după expansiunea de anul trecut, când World Class a preluat principalul competitor, Club Sport Fitness Center MV. Știe, probabil, din experiența suedeză, că obișnuința de a merge la sală este cel mai greu de format, de aceea unul dintre programele la care ține foarte mult este cel care se adresează copiilor cu vârste între patru și 12 ani, lansat încă de anul trecut de World Class. „Este un concept întemeiat pe nevoia de a crea fundamentele unei vieți să­nătoase chiar din copilărie“, explică el. Mai ales că, dincolo de nevoia creării unei culturi a sportului, România are un palmares nu tocmai de invidiat: trei din zece adolescenți sunt supraponderali și 8% sunt obezi. Dacă suprapunem acestor cifre faptul că mai bine de jumătate dintre români nu fac sport, atunci imaginea devine și mai clară.

Sarcina lui Kent Orrgren este cu atât mai impor­tantă căci, din poziția de lider al pieței de fitness, cu afaceri estimate pentru 2016 la 20 de milioane de euro, World Class are capacitatea de a influența industria și de a dicta tendințele. Nu este însă un lucru imposibil, spune suedezul, care este un bun cunoscător al pieței de fitness din țările nordice. An­terior venirii la București, a deținut funcția de CEO al lanțului SATS Sports Club din Suedia, care operează săli de sport și în Norvegia, Danemarca sau Finlanda. Este specializat în management de performanță și are un MBA în Management Financiar, obținut la Stockholm School of Economics.

Despre România, în schimb, avea doar câteva repere înainte de a se muta aici. „Știam că este o țară unde economia crește foarte repede, gradul de urbanizare este mare și că viteza internetului în bandă largă este foarte mare. Sunt multe lucruri pe care le oferă România“, spune șeful World Class România. Are, însă, răbdare în ceea ce privește fitnessul fiind­că știe că toate conceptele sau tendințele care au prins rădăcini în Vest vor ajunge și în România.

PE DRUMUL CEL BUN. A găsit aici o piață de fitness în dezvoltare, mult diferită față de terenul gol pe care a „aterizat“ World Class în România, în 2001. Atunci, mersul la sală era doar apanajul câtorva împătimiți de sport și era privit ca un serviciu de lux, pe care puțini și-l permiteau.

Astăzi, lucrurile arată diferit. Piața de fitness din Ro­mânia, ajunsă la peste 220 de milioane de euro, crește anual cu circa 20%. Chiar dacă se întețește com­petiția pe segmentul sălilor low-cost, World Class se adresează, în continuare, clienților cu veni­turi medii și mari, însă și-a schimbat puțin filo­sofia, modificând structura abonamentelor – prin intermediul cărora clienții au posibilitatea de a merge la mai multe săli din aceeași categorie – și adu­când sălile de fitness mai aproape de casă. Este loc însă și pentru zo­na premium (World Class are dezvoltate două astfel de concepte în București, sub brandul „W“).

Nevoia de a pune sala de fitness pe harta „acasă-serviciu-acasă“ a fost sesizată, încă de acum cinci ani, de doi foști corporatiști, Andrei Crețu și Iulian Cîrciumaru, care au creat 7card, un agregator de servicii de wellness și de sport care le oferă membrilor acces concomitent la sute de săli, indiferent de locul sau orașul în care se află. Fără a fi compe­titori direcți – căci se adresează unui public diferit – provocarea lor comună este aceea de a-i face pe români să revină în săli de sport. Asta și pentru ca sportul să nu fie o experiență singulară.

 

[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Scurt istoric” color=”juicy_pink” border_width=”2″][vc_column_text]Suedezii specialiști în fitness scriu istoria la București.[/vc_column_text][vc_column_text]EXPANSIUNE. În 2014, World Class România intră în portofoliul Ressource Partners. Lanțul a ajuns în 2016 la 46.000 de abonați în 30 de centre de fitness (în nouă orașe), la care se adaugă și două cluburi în Serbia.

PLANURI. World Class țintește 40 de centre de fitness. Prima deschidere din acest an va fi, la finalul lunii ianuarie, în Park Lake. Anunțată încă de anul trecut, investiția se ridică la un milion de euro.

CIFRE. Trei sferturi dintre membri au între 25 și 45 de ani, o mare parte fiind IT-iști. Abonamentele de bază pornesc de la 46 de euro pe lună în București și de la 29 de euro pe lună pentru provincie.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

 


FOTO: Kent Orrgren, șeful World Class România, are o experiență de 28 de ani în industria de fitness. Sursa foto: Laszlo Raduly / NewMoney

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.