Cum va arăta “farmacia viitorului” în România? Un nou concept inovativ de retail se lansează pe piață

NewMoney 16/12/2020 | 13:56 Ştiri
Cum va arăta “farmacia viitorului” în România? Un nou concept inovativ de retail se lansează pe piață

Investitorul român Cristian Pandel, proprietarul Memento Group, din care face parte și agenția de turism Christian Tour, se reinventează în pandemie și lansează un concept inovativ de “farmacie” a viitorului, un magazin de familie dedicat sănătății și stării de bine, sub brandul Yuga.

Primul magazin Yuga va fi deschis oficial pe 17 decembrie a.c., într-un spațiu de 800 mp amplasat în incinta Centrului Comercial Auchan Titan din București, pentru anul viitor fiind preconizate încă patru deschideri de magazine, cu o suprafață de minim 1.000 mp fiecare. Totodată, investitorul mizează și pe platforma e-commerce yuga.ro, care a fost lansată deja și este complet funcțională.

„În această perioadă provocatoare de pandemie am ajuns să conștientizăm cel mai bine cât de important este să ne îngrijim de sănătatea corpului, dar mai ales de sănătatea mentală. Vacanțele sunt “medicamentele” noastre pentru o stare de bine, pentru clipe de fericire și poftă de viață. Suntem lideri în piața de turism din România și clienții ne iubesc pentru vacanțele memorabile, iar de acum ne propunem să le oferim mai mult decât vacanțe. Să oferim alternative pentru un stil de viață sănătos tot timpul anului, nu doar în vacanță. Vom aduce la îndemâna oricui, la prețuri accesibile, produse care susțin sănătatea și starea de bine a familiei la toate nivelurile. Yuga este mai mult decât un brand de retail, este o alternative pentru un stil de viață armonios. Prin această „farmacie a viitorului” înțelegem să abordăm sănătatea integrat și să educăm publicul că starea de bine izvorăște din surse multiple și interdependente: de la hrana pe care o mâncăm, la cosmeticele pe care le punem pe piele ori suplimentele și remediile naturiste pe care le utilizăm și apelând ca ultimă soluție la tratamentele alopate, chimice”, declară Cristian Pandel, proprietarul Yuga.

Pandel spune că împreună cu echipa sa, lucrează la acest proiect amplu de mai bine de 18 luni. „De când ne-am dat seama că în România, segmentul retail dedicat sănătății și familiei are nevoie de un suflu proaspăt, de un concept inovativ. Iar perioada de pandemie din ultimele luni ne-a dovedit încă o dată importanța și necesitatea retailului adaptabil, modern și aproape de nevoile clientului. Acest lucru ne-a impulsionat să accelerăm proiectul și să îl aducem pe piață într-un timp record”.

Yuga mizează pe patru piloni principali care să acopere necesarul unei familii pentru o viață echilibrată și fericită. Noul concept venind în întâmpinarea familiilor tinere care au un stil de viață activ, modern, cu accent pe sănătate, mișcare, educație, grijă pentru natură și dorința de a profita de fiecare moment. „Yuga este de genul feminin, se adresează familiei și elementului central ce definește familia – mama”, completează Cristian Pandel.

Sortimentul variat pe care l-am ales pentru acest concept nou, este inspirat din modelul american de retail, centrat pe abordarea holistică a sănătății. Yuga are la bază patru piloni principali: Yummy Yuga – magazinul alimentației sănătoase, organice și naturale; Mama Yuga – magazinul mamei, copilului și al familiei; Travel Yuga – magazinul celor activi (care va include atât o agenție de turism, cât și bunuri necesare în diverse activități sportive și călătorii) și Pharma Yuga – magazinul de vitalitate (drogherie naturistă și farmacie alopată)”, mai spune Pandel.

În acest moment în magazinul din Titan sunt listate peste 20.000 produse, iar platforma online numără în jur de 25.000 articole, incluzând și o serie de produse comercializate în sistem marketplace. Noul business lansat acordă o atenție sporită fluidizării procesului de vânzare online și livrării rapide, direct la ușa cumpărătorului sau prin ridicare direct din magazin. în acest sens având la dispoziție infrastructura solidă a Memento Group, construită în peste 20 ani de activitate: flota de autovehicule a MementoBUS; autogara Central Bus Station și spațiile adiacente acesteia sau sediile agențiilor de turism din toată țara, unde vor fi amplasate și puncte de livrare Yuga.

Bugetul de investiții în noul proiect pentru primii 3 ani, se ridică la circa 10 milioane de euro, finanțarea inițială fiind susținută din linii de credit. După această primă fază de lansare, compania intenționând să acceseze și alte surse de finanțare alternativă sau parteneriate strategice. Pentru primul an de activitate, investitorul estimează o investiție medie de 1.5 milioane euro în magazinul fizic din Titan, iar pentru platforma online investiția inițială va ajunge la circa 1 milion de euro. „Previziunile pentru primul an de funcționare sunt de vânzări în valoare de circa 10 milioane euro pe toate canalele de distribuție (online si offline) ale proiectului Yuga.”, completează Pandel.