Compania românească StarMobileGsm se pregătește să intre pe piața telefoanelor rezistente

Senica Micu 17/11/2023 | 10:15 Companii
Compania românească StarMobileGsm se pregătește să intre pe piața telefoanelor rezistente

Intrarea ca producător pe piața telefoa­nelor rezistente și ieșirea pe marketplace-uri internaționale sunt doar două dintre punctele-cheie în strategia DualStore.ro pentru 2024.

„Vom lansa, în 2024, primul smartphone sub brandul propriu iSEN, un model rugged (rezistent, n.r.). Investiția necesară punerii în piață a noului produs este estimată la 150.000 de dolari“, spune despre intențiile sale de dezvoltare Ioana Szentlaszloi, cofondatoare a magazinului online de telefoane și gadgeturi DualStore.ro, care activează prin compania StarMobileGsm. Astfel, se poziționează și ca producător pe segmentul de telefoane rezistente, o miș­care calculată strategic odată cu estimarea privind „dezvoltarea accelerată“ a domeniului în următorii ani.

Cu atât mai mult cu cât, pe termen mediu și lung, antreprenoa­rea și-a propus, împreună cu echipa sa, lan­sarea unui număr mai mare de modele noi sub brandul iSEN și extinderea pe mar­ketplace-uri internaționale. Care sunt pașii?

Peste un milion de euro

De curând, la finalul lunii octombrie, compania a anun­țat că extinde categoria de produse sub marcă proprie iSEN, în urma unei in­ves­tiții de peste un milion de euro, pe care a avut-o bugetată în 2023. Astfel, a adăugat în portofoliul său electronice noi din cate­gorii precum ceasuri smart, căști audio, camere auto inteligente, oglinzi auto smart, TV box (media player) cu Android, proiectoare, creioane 3D, gadgeturi și altele. Tot­odată, prin această mișcare, a avut în vedere și asigurarea unui stoc suficient de mare de produse pentru a acoperi cererea de electronice în perioada de Black Friday din luna noiembrie.

Brandul iSEN a fost lansat în vara lui 2022, iar în prezent acoperă deja 10-15% din vânzările totale ale magazinului DualStore.ro. Potrivit spuselor Ioanei Szentlas­zloi, ținta pentru 2024 este ca acesta să ge­nereze 25-30% din vânzări, în funcție de ritmul investițiilor și al lansărilor de produse planificate.

„În prezent, avem 60 de repere iSEN, iar ritmul în care completăm portofoliul este de unu-două produse noi sub marcă pro­prie pe lună. (…) Strategia noastră de dezvoltare este construită ținând cont de o serie de lansări sub brand propriu, iar in­vestițiile se află în diferite etape de implementare. Într-un mediu global instabil, fie­care acțiune trebuie cântărită și analizată în detaliu“, spune antreprenoarea.

De altfel, investiția de un milion de euro din 2023 – direcționată printre altele în proiectare, testare și în stocul de produse – este cea mai mare realizată vreodată de DualStore.ro și închide (pentru anul acesta) procesul investițional în reînnoirea produ­selor marcă proprie iSEN, început în pri­mă­vară. „Anul acesta a fost un sprint de investiții și lansări iSEN, asumându-ne o marjă mai mică de profit. Rezultatele ob­ți­nute de pro­dusele iSEN până acum ne ofe­ră premisele continuării investițiilor în creșterea brandului și mutarea focusului înspre produse și mai complexe, precum smartphone-uri. Pentru 2023 estimăm o ci­fră de afaceri de aproximativ două mili­oa­ne de euro“, mai spune Ioana Szentlaszloi.

DualStore.ro are, lunar, aproximativ 1.000 de clienți, cu o valoare medie a comenzii de 1.060 de lei.

Producția

În momentul de față, prin compania StarMobileGsm se dezvoltă și o unitate de asamblat biciclete și trotinete electrice în Baia Mare, planul fiind să ajungă la o faci­litate de producție proprie mai mare. „Ne aflăm într-o etapă de planificare, iar startul construcției propriu-zise a liniei de pro­duc­ție va depinde în mare măsură de dinamica economiei globale. Ne dorim să avan­săm în această direcție, însă priorita­tea noastră imediată este creșterea brandului iSEN și diversificarea portofoliului cu produse proprii“, punctează antreprenoa­rea. În paranteză spus, compa­nia produce astăzi marca iSEN în trei fabrici din străi­nătate.

Pentru toate categoriile de produse comercializate sub propriul brand sau sub branduri ale partenerilor (cum ar fi Ulefone, Xiaomi, Blackview, Doogee, Oukitel), magazinul online DualStore.ro a avut anul trecut aproximativ 18.000 de clienți, iar cele mai multe comenzi locale au venit din ora­șele mari.

De asemenea, compania realizează vân­zări (5% din total) și în afara țării, în regiune (Bulgaria, Ungaria). Pentru 2024, in­ten­ția este să intre pe eBay și pe Amazon. Cu precizarea că Amazon este cel mai mare retailer online la nivel mondial, deți­nut de antreprenorul american Jeff Bezos, iar eBay este una dintre cele mai mari platforme de comerț din lume, fondată în 1995 de Pierre Omidyar în California (SUA). „Ne aflăm în etapa de agreare și stabilire a con­dițiilor contractuale. În 2024, suntem siguri că vom vinde pe eBay și Amazon“, subli­niază antreprenoarea.

Statistic, 32% dintre consumatorii europeni cumpără de la magazine online pre­zente în afara granițelor țării de origine, arată un studiu de piață prezentat de GPeC. În acest context, specialiștii din domeniu consideră că toți antreprenorii ro­mâni care au afaceri legate de comerțul electronic și vor să-și extindă businessul trebuie să înceapă să vândă în afara Româ­niei prin intermediul platformelor de tip marketplace.

Lansat în 2007, în Baia Mare, cu o inves­tiție inițială de 10.000 de euro, pe nișa de te­lefoane dual SIM – un segment nou pe piață la momentul respectiv –, magazinul on­line DualStore.ro își continuă astfel stra­tegia de dezvoltare în plan local și în plan internațional. De la început și până astăzi, printre etapele marcante pentru dezvoltarea afacerii, trebuie notată intrarea în marketplace-uri, prima colaborare fiind cu eMag (cel mai mare marketplace din Ro­mâ­nia, n.r.), în 2016. A urmat evoMag acum mai bine de doi ani, pentru ca anul trecut să fie bifate și parteneriatele cu Decathlon și Flanco.

Acest articol a apărut în numărul 175 al revistei NewMoney

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente.