Cum se pregătește o companie românească să intre pe piața telefoanelor rezistente

Intrarea ca producător pe piața telefoanelor rezistente și ieșirea pe marketplace-uri internaționale sunt doar două dintre punctele-cheie în strategia DualStore.ro pentru 2024.
„Vom lansa, în 2024, primul smartphone sub brandul propriu iSEN, un model rugged (rezistent, n.r.). Investiția necesară punerii în piață a noului produs este estimată la 150.000 de dolari“, spune despre intențiile sale de dezvoltare Ioana Szentlaszloi, cofondatoare a magazinului online de telefoane și gadgeturi DualStore.ro, care activează prin compania StarMobileGsm. Astfel, se poziționează și ca producător pe segmentul de telefoane rezistente, o mișcare calculată strategic odată cu estimarea privind „dezvoltarea accelerată“ a domeniului în următorii ani.
Cu atât mai mult cu cât, pe termen mediu și lung, antreprenoarea și-a propus, împreună cu echipa sa, lansarea unui număr mai mare de modele noi sub brandul iSEN și extinderea pe marketplace-uri internaționale. Care sunt pașii?
Peste un milion de euro
De curând, la finalul lunii octombrie, compania a anunțat că extinde categoria de produse sub marcă proprie iSEN, în urma unei investiții de peste un milion de euro, pe care a avut-o bugetată în 2023. Astfel, a adăugat în portofoliul său electronice noi din categorii precum ceasuri smart, căști audio, camere auto inteligente, oglinzi auto smart, TV box (media player) cu Android, proiectoare, creioane 3D, gadgeturi și altele. Totodată, prin această mișcare, a avut în vedere și asigurarea unui stoc suficient de mare de produse pentru a acoperi cererea de electronice în perioada de Black Friday din luna noiembrie.
Brandul iSEN a fost lansat în vara lui 2022, iar în prezent acoperă deja 10-15% din vânzările totale ale magazinului DualStore.ro. Potrivit spuselor Ioanei Szentlaszloi, ținta pentru 2024 este ca acesta să genereze 25-30% din vânzări, în funcție de ritmul investițiilor și al lansărilor de produse planificate.
„În prezent, avem 60 de repere iSEN, iar ritmul în care completăm portofoliul este de unu-două produse noi sub marcă proprie pe lună. (…) Strategia noastră de dezvoltare este construită ținând cont de o serie de lansări sub brand propriu, iar investițiile se află în diferite etape de implementare. Într-un mediu global instabil, fiecare acțiune trebuie cântărită și analizată în detaliu“, spune antreprenoarea.
De altfel, investiția de un milion de euro din 2023 – direcționată printre altele în proiectare, testare și în stocul de produse – este cea mai mare realizată vreodată de DualStore.ro și închide (pentru anul acesta) procesul investițional în reînnoirea produselor marcă proprie iSEN, început în primăvară. „Anul acesta a fost un sprint de investiții și lansări iSEN, asumându-ne o marjă mai mică de profit. Rezultatele obținute de produsele iSEN până acum ne oferă premisele continuării investițiilor în creșterea brandului și mutarea focusului înspre produse și mai complexe, precum smartphone-uri. Pentru 2023 estimăm o cifră de afaceri de aproximativ două milioane de euro“, mai spune Ioana Szentlaszloi.
DualStore.ro are, lunar, aproximativ 1.000 de clienți, cu o valoare medie a comenzii de 1.060 de lei.
Producția
În momentul de față, prin compania StarMobileGsm se dezvoltă și o unitate de asamblat biciclete și trotinete electrice în Baia Mare, planul fiind să ajungă la o facilitate de producție proprie mai mare. „Ne aflăm într-o etapă de planificare, iar startul construcției propriu-zise a liniei de producție va depinde în mare măsură de dinamica economiei globale. Ne dorim să avansăm în această direcție, însă prioritatea noastră imediată este creșterea brandului iSEN și diversificarea portofoliului cu produse proprii“, punctează antreprenoarea. În paranteză spus, compania produce astăzi marca iSEN în trei fabrici din străinătate.
Pentru toate categoriile de produse comercializate sub propriul brand sau sub branduri ale partenerilor (cum ar fi Ulefone, Xiaomi, Blackview, Doogee, Oukitel), magazinul online DualStore.ro a avut anul trecut aproximativ 18.000 de clienți, iar cele mai multe comenzi locale au venit din orașele mari.
De asemenea, compania realizează vânzări (5% din total) și în afara țării, în regiune (Bulgaria, Ungaria). Pentru 2024, intenția este să intre pe eBay și pe Amazon. Cu precizarea că Amazon este cel mai mare retailer online la nivel mondial, deținut de antreprenorul american Jeff Bezos, iar eBay este una dintre cele mai mari platforme de comerț din lume, fondată în 1995 de Pierre Omidyar în California (SUA). „Ne aflăm în etapa de agreare și stabilire a condițiilor contractuale. În 2024, suntem siguri că vom vinde pe eBay și Amazon“, subliniază antreprenoarea.
Statistic, 32% dintre consumatorii europeni cumpără de la magazine online prezente în afara granițelor țării de origine, arată un studiu de piață prezentat de GPeC. În acest context, specialiștii din domeniu consideră că toți antreprenorii români care au afaceri legate de comerțul electronic și vor să-și extindă businessul trebuie să înceapă să vândă în afara României prin intermediul platformelor de tip marketplace.
Lansat în 2007, în Baia Mare, cu o investiție inițială de 10.000 de euro, pe nișa de telefoane dual SIM – un segment nou pe piață la momentul respectiv –, magazinul online DualStore.ro își continuă astfel strategia de dezvoltare în plan local și în plan internațional. De la început și până astăzi, printre etapele marcante pentru dezvoltarea afacerii, trebuie notată intrarea în marketplace-uri, prima colaborare fiind cu eMag (cel mai mare marketplace din România, n.r.), în 2016. A urmat evoMag acum mai bine de doi ani, pentru ca anul trecut să fie bifate și parteneriatele cu Decathlon și Flanco.
Acest articol a apărut în numărul 175 al revistei NewMoney