Cum s-a readaptat în pandemie platforma de beneficii pentru salariați Bene­fitOnline.ro

NewMoney 12/11/2020 | 10:28 Companii
Cum s-a readaptat în pandemie platforma de beneficii pentru salariați Bene­fitOnline.ro

Cum s-a readaptat în pandemie platforma de beneficii pentru salariați Bene­fitOnline.ro? Cifrele arată că ultimele șase luni i-au adus câteva zeci de mii de noi utilizatori, semn că afacerile din această categorie merg oricum.

La mai bine de un an de când a fost pre­luată de Edenred România, platforma Be­ne­fitOnline.ro a continuat să se dezvolte, depășind astăzi pragul de 200.000 de utilizatori. Avansul accelerat înregistrat în ultimii ani de companie – numai în 2019 a avut un plus de 71%, până la o cifră de afa­ceri 11,7 milioane de euro – demon­strează că angajatorii au devenit mult mai atenți și flexibili când vine vorba de propriii angajați, lucru care nu s-a schimbat foarte mult nici în această perioadă.

„Am luat pandemia ca pe un alt context, instalat foarte rapid, care a impus adaptarea ofertei noastre la nevoile și cerințele de acum ale beneficiarilor“, spune Stelian Bogza, cel care în urmă cu șapte ani lansa acest business împreună cu un alt antreprenor, Adrian Sârbu. Care au fost principalele mișcări făcute de Benefit în 2020, astfel încât să mențină ritmul de creștere?

Schimbări necesare

„În platforma de be­neficii flexibile BenefitOnline.ro, opțiu­nile angajaților s-au schimbat în ultimele șase luni. Categorii foarte accesate înainte de începerea pandemiei, precum vacan­țele, pensiile private, activitățile culturale și sportive sau decontarea transportului, au scăzut în alegerile lor, în special în lunile în care a fost instalată starea de ur­gență“, punctează Bogza. A crescut, în schimb, interesul pentru tichetele de masă și cadouri (reprezentate de carduri-cadou, mai ales pentru achiziții online, la peste 100 de retaileri din diverse industrii).

„Pe măsură ce situația a evoluat și mediul de business și-a asumat că trăim un nou normal, angajatorii au înțeles cât este de important să mențină beneficiile asumate și chiar să includă noi beneficii adaptate contextului“, adaugă Stelian Bogza.

BenefitOnline.ro s-a readaptat din mers și a inclus mai multe oferte online, având în vedere că majoritatea românilor stau acum mai mult timp acasă. În principal, au fost încheiate parteneriate cu magazine online, platforme de food delivery, spații de lucru comune, antrenamente sportive on­line, programe de coaching pentru adulți și programe de învățare pentru copii. „Sunt direcții pe care le-am accelerat și pe care nu le-am fi prioritizat anterior, dar acum, când o mai mare parte a timpului o petrecem acasă, se impune să le oferim be­neficiarilor noștri soluțiile de care au ne­voie pentru noul lor stil de viață“, subli­niază antreprenorul.

În momentul de față sunt peste 205.000 de utilizatori activi în această platformă – numai în ultimele șase luni numărul lor crescând cu 20.000 –, angajați doar de la companii private, care au acces la aproape 4.000 de beneficii.

De altfel, astăzi, peste 5% din forța totală de lucru din mediul privat din România pri­­mește beneficii în sistem flexibil. Buge­tul mediu lunar pentru beneficii oferit de compania angajatoare a fost anul trecut de 390 de lei/angajat, mai mult decât dublu față de anul 2014, când BenefitOnline.ro și-a început activitatea.

Anul trecut, într-un alt interviu cu NewMoney, o întrebare simplă – „Și ce făceați înainte de BenefitOnline.ro?“ – le-a stârnit o ava­lanșă de amintiri celor doi cofondatori, Stelian Bogza și Adrian Sârbu. Primul a povestit că s-a implicat mult în zona de ban­king și de instituții financiare. Al doilea, că a căpătat expe­riență în multina­ționale și că modelul de business de la Benefit a fost inspirat de pe vremea când lucra în Praga pentru una dintre companiile din Big Four. „Noi ne-am cunoscut în 2013, când Stelian lucra pentru o bancă mare, iar eu, pentru o companie de consultanță“, spunea Sârbu. De altfel, Stelian Bogza nu se afla la prima sa încercare în business: „M-am făcut broker de credite, dar frica de a nu primi un salariu lunar m-a determinat să abandonez.“ Lansată cu o investiție inițială de 200.000-300.000 de euro, compania a fost vândută anul trecut grupului francez Edenred, lider în soluții tranzacțio­nale și be­neficii extrasalariale, păstrându-și echi­pa de management și cea operațională.

La nivel internațional, grupul francez a gestionat 2,5 miliarde de tranzacții de plată cu scopuri specifice în 2018, efectuate în principal prin aplicații mobile, platforme online și carduri, reprezentând un volum de afaceri de aproape 30 de miliarde de euro. Edenred este lider și în Ro­mâ­nia pe acest segment, peste 35.000 de firme acordând tichete de masă emise de companie.

400 de lei/angajat

„Anul acesta, într-un context diferit față de cel previzionat, multe dintre companii au reușit să mențină bugetele de beneficii la un nivel similar ce­lui de anul trecut, altele chiar au crescut și nicio companie din portofoliul nostru nu a micșorat valoarea oferită până acum. Vorbim, astfel, de un buget mediu lunar brut care depășește puțin pragul de 400 de lei/angajat, în prezent“, mai spune Bogza.

Un studiu de piață realizat de BenefitOnline.ro în 2019 arată că, dacă în 2017 angajatorii au cheltuit peste 10 milioane de euro pentru beneficiile pe care angajații și le-au ales accesând această platformă, sumele alocate în 2018 au crescut la 24,5 mili­oane de euro. Astfel, în 2018, circa 84% din bugetele alocate de companii au fost cheltuite de angajați pentru beneficii scutite total sau parțial de taxe și doar 16% pentru beneficii în natură.

În 2020, creșterea numărului de angajați care lucrează de acasă și digitalizarea au fost printre principalele efecte alte pande­miei de COVID-19 care au influențat politicile de HR și implicit zona de beneficii extrasalariale. „De aceea, mă aștept ca această experiență să schimbe felul în care privim munca și relația angajator-angajat în moduri pe care nu ni le putem imagina, acce­lerând transformarea digitală mai mult ca oricând“, crede Stelian Bogza.

În condițiile în care pentru angajați de­vine o provocare tot mai mare să îmbine programul de muncă de acasă cu viața personală – de la supravegherea copiilor care au lecții online până la viața socială și hobby-urile lor –, angajatorii trebuie să țină cont de toate aceste aspecte și să le ofere suport și beneficii care să le stimu­leze activitatea. La fel cum și dezvoltarea BenefitOnline.ro va merge mână în mână cu piața.

Acest articol a apărut în numărul 102 al revistei NewMoney.