Cum poți câștiga cel puțin 2.500 de lei pe lună dacă îți închiriezi propria mașină când nu ai nevoie de ea

Bianca Dobrescu 23/07/2019 | 13:53 Digital
Cum poți câștiga cel puțin 2.500 de lei pe lună dacă îți închiriezi propria mașină când nu ai nevoie de ea

O cutumă românească spune că ma­șina nu se împrumută niciodată. Însă doi antreprenori par să nu fi ținut cont de acest lucru atunci când au decis să investească 300.000 de euro într-un serviciu de tip car-sharing de la persoană la persoană.

Acest articol a apărut în numărul 70 (22 iulie – 4 august 2019) al revistei NewMoney

Cu zece ani în urmă, o companie numită Relay Rides opera un business de închi­riere de mașini în San Francisco (Statele Unite ale Americii. Odată ce piața se aglo­mera de servicii simi­lare, CEO-ului firmei, libanezul Andre Haddad, i-a venit o altă idee: cum ar fi ca proprietarii de mașini să-și poată în­chiria vehiculele și să ajungă astfel la venituri suplimentare?

Planul său a captat rapid atenția investitorilor, iar din noiembrie 2015, Relay Rides se transforma în TURO, devenit apoi cel mai popular serviciu de în­chiriere de mașini de la persoană la persoană din întreaga lume și cunoscut în Statele Unite drept „Airbnb-ul mași­nilor“.

Atras de conceptul de sharing pro­movat de antreprenorul libanez, pe același drum pornește acum și Aurelian Marin (fondatorul agenției Paradis Va­canțe de Vis), alături de o persoană care preferă să rămână încă anonimă. El anunță lansarea platformei online Perpetoo – un business sub capota căruia tatonează o piață estimată la 80 de mili­oane de euro.

WIN–WIN. Perpetoo este prima platformă de car-sharing de la persoană la persoană din România, prin intermediul căreia orice proprietar își poate închiria mașina atunci când nu are nevoie de ea.

La ora actuală, serviciul este disponibil în patru orașe din țară – București, Cluj-Napoca, Iași și Timișoara – și promite ve­nituri suplimentare lunare între 2.500 și 4.000 de lei, în funcție de modelul mașinii și de perioada de timp în care aceasta va fi în­chiriată. „Sau chiar mai mult, în contextul în care proprietarii autovehiculelor sunt cei care își stabilesc prețul de închi­riere. Noi avem deja un calculator pe plat­formă, unde pot vedea cu exactitate la ce sumă pot ajunge“, explică Aurelian Marin.

De câș­tigat ar avea și clienții, prețurile pro­mise fiind mai mici decât cele practicate de firmele clasice de închiriere.

Cei care vor să-și listeze mașinile pe Per­petoo trebuie să respecte câteva con­diții: vehiculul să fie proprietate privată, cu cel mult 8+1 locuri, să fie fabricat începând cu anul 2010, să aibă revizia auto, RCA și ITP la zi, să aibă vinietă valabilă și să fie echipat corespunzător – roți de vară/iarnă, trusă medicală, triunghiuri reflectorizante, extinctor și vestă reflec­tori­zantă, conform normelor în vigoare. Pe perioada închirierii mașinii, clienții au asigurare CASCO, oferită în colaborare cu Uniqa și Renomia.

Până la finele anului, Aurelian Marin speră să depășească 1.500 de proprietari înscriși pe Perpetoo. Mai ales că nu de pro­­prietari se teme el. Ci de cum să ajungă la cât mai mulți clienți. „Ca în orice business, de altfel“, continuă antreprenorul, care menționează că are alocat un buget semnificativ pentru a-și promova aface­rea.

Aurelian Marin, FOTO: Laszlo Raduly / NewMoney

Astăzi, Perpetoo se află la câteva săp­tă­mâni de la lansarea oficială, iar Marin spune că îi „vor da drumul“ atunci când vor ajunge la o flotă virtuală de cel puțin 200 de mașini înscrise pe platformă. Cât despre prețurile care vor fi practicate pe site, el crede că în primă fază vor exista derapaje, însă se arată ferm convins că piața le va regla destul de repede.

„Atunci când un proprietar va observa că o ma­șină similară cu a sa este închi­riată de mai multe ori, își va ajusta prețul. Probabil aici va fi diferența. A lui poate costă 40 de euro pe zi, în timp ce vehiculul popular poate fi luat la 25 de euro“.

Antreprenorii percep un comision din prețul listat pe Perpetoo, pe care preferă să-l țină deocamdată secret. Până la finele anului, Aurelian Marin estimează că vor investi încă aproximativ 300.000 de euro, pe fondul creșterii prețurilor cu progra­ma­torii, dar și al dezvoltării altor servicii interne.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited și ulterior în cadrul ziarului Adevărul. La NewMoney acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială.