Cum a pierdut Tarom monopolul pe cursele interne

Alexandra Pele 27/01/2017 | 11:52 Companii
Cum a pierdut Tarom monopolul pe cursele interne

 

Piața zborurilor interne devine tot mai tentantă pentru operatorii low-cost care au pus capăt monopolului Tarom și care dau semne că vor continua să pro­fite de infrastructura feroviară și ru­tieră slab dezvoltată a României.

Blue Air, Wizz Air și, în special, Ryanair ar putea intra tot mai agresiv pe felia ope­ratorului de stat Tarom, crede Remus Vi­­șan, directorul general al agenției Paravi­­on. „Ne așteptăm să fie din ce în ce mai agresivi, să concureze Taromul foarte mult, eventual să identifice alte aeroporturi în țară pe care pot opera. Mă refer aici mai ales la Ryanair“, spune Vișan.

În opinia sa, marii operatori europeni ar putea anunța și alte rute interne după ce își vor creiona orarul pentru Europa. „Companiile low-cost trebuie să își țină avioanele în aer. În momentul în care au patru-șase ore în care aeronava nu are ce să fa­­că, automat e interesant să deschidă o ru­­tă domestică“, explică el, adăugând că o rută scurtă între două orașe din Ro­mâ­nia este ideală pentru a acoperi „golu­­ri­­le“ din programul de zbor.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cu o experiență de peste șapte ani în presă, Alexandra Pele acoperă domeniile finanțe, bănci și asigurări. Anterior, a lucrat la departamentul economic al ziarului Gândul și la cursdeguvernare.ro.