Cum au devenit imobiliarele românești atractive pentru investitori aflați la mii de kilometri distanță

Andreea Neferu 19/12/2016 | 12:44 Companii
Cum au devenit imobiliarele românești atractive pentru investitori aflați la mii de kilometri distanță

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

15.000 de kilometri sau nouă zile de mers cu mașina, cam aceasta este distanța între București și Johannesburg, cel mai mare oraș din Africa de Sud. Destinația aleasă pentru această „călătorie“ în emisfera sudică nu este deloc întâmplătoare. Cel puțin atunci când vine vorba de imobiliare.

„Investitorii sud-africani din real estate se uită către piețe care oferă perspective de creștere economică și care pot oferi o diversificare a venituri­lor, în euro, de exemplu. România este o astfel de piață“, comentează, într-o dis­cu­ție cu NewMoney, Garreth Elston, mana­ger de portofoliu în cadrul companiei de asset management Alternative Real Estate din Africa de Sud. Cu alte cu­vin­te, ei au banii, noi avem opor­tu­ni­tățile de investiții profitabile, mai ales în contextul în care piața locală imobi­liară a cunoscut, în ultimii doi ani, o re­ve­nire cel puțin interesantă, atât din punct de vedere al noilor dez­vol­tări, cât și al tranzacțiilor.

Și totuși, interesul sud-africanilor pentru piața românească imobiliară nu e de ieri, de azi. În urmă cu aproape un deceniu se contura prima „punte de legă­tură“ între Africa de Sud și România în acest domeniu. Sud-africanul Martin Slabbert punea în 2007 bazele fondului de in­ves­tiții NEPI, după ce convinsese un alt grup din țara sa de ori­gi­ne, Resilient, să de­vină acționar în compa­nie.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.