Cum a ajuns un brand comunist să concureze cele mai noi tehnologii din industria bicicletelor electrice

Florel Manu 14/07/2017 | 09:38 Ştiri
Cum a ajuns un brand comunist să concureze cele mai noi tehnologii din industria bicicletelor electrice

Pegas electric? Acum cinci ani când a reapărut pe piață bicicleta Pegas, puțini se gândeau că aceasta va reuși să țină pasul cu produsele de bună calitate din import care au condus, de fapt, la falimentul fabricii de la Zărnești.

Dacă în 2012, Pegas încerca piața cu un model celebru în perioada comunistă, cel cu șa lungă și coarne înalte, cunoscută sub numele Kent, acum Andrei Botescu, șeful Atelierelor Pegas a anunțat lansarea bicicletelor electrice. Timp de cinci ani, Pegas a produs aproape 20 de noi tipuri de biciclete din toate segmentele de la modele pentru copii la cele clasice, de teren, de oraș și chiar din segmentul fat bike. La Electric Castle, eveniment care este în desfășurare la Cluj până duminică, Atelierele Pegas au prezentat noile modele de biciclete electrice care vor fi produse sub vechiul brand comunist.

Dacă în perioada de glorie, pe poarta unzinei din Zărnești ieșeau peste 150.000 de biciclete marca Tohan (fabricate încă din 1948) și Pegas (intrate pe linia de fabricație în 1972). Acum, la 45 de ani de la apariția primului Pegas, bicicleta nu numai că a fost reinventată, dar s-a ales și cu un motor electric care să o țină pe șosea cel mult 70 de kilometri.

Citiți și: Din atelierele Pegas: cum a fost reinventată cea mai populară bicicletă a românilor

Conform prețurilor de catalog, la zi, afișate pe pagina Pegas, cel mai scump model electric, Suprem Dinamic e-bike costă 5.799 de lei, în timp ce varianta mai ieftină, Practic Dinamic e-bicke este la vânzare cu 3.799 de lei. Tot la Electric Castle, la Cluj, va fi lansată și trotineta electrică „Scandal”, la un preț de 2,599 de lei. „În Europa, vânzările de bicilete electrice depățesc 50%”, explică Andrei Botescu.

Noua afacere Pegas a început în 2012, după ce fabrica de la Zărnești și-a închis producția în 2004. Andrei Botescu a venit cu 70.000 de euro și cu vreo patru prieteni care au asigurat partea tehnică după care a început asamblarea celui mai popular model din periaoda comunistă, Kent. În 2015, pachetul majoritar al Atelierelor Pegas a fost achiziționat de Network One Distribution (NOD), companie deținută integral de omul de afaceri Iulian Stanciu, CEO eMag. Anul acesta, compania deținută de Stanciu și-a mărit participația, după ce a mai cumpărat 8% din pachetul deținut de fondatorul Atelierelor Pegas, Andrei Botescu. Asta face ca în acest moment acționariatul Pegas să arate astfel: NOD – 60%, Andrei Botescu – 23,33%, Alexandru Manda – 3,335%, Ciprian Frunzeanu – 5%, Adrian Teasa – 3,335%.

Motivul tranzacției are legătură cu dez voltarea unor capacități de producție pentru bicicleta Pegas, în România. „Din toamnă vrem să începem achiziția de echipamente așa încât de anul viitor să putem produce piese pentru bicicletă în România”, clarifică Andrei Botescu. Anul trecut, vânzările Pegas au ajuns la 10.000 de unități și aproape două milioane de euro cifră de afaceri, iar anul acest ținta deste de 25.000 de biciclete vândute.

 


FOTO: Laszlo Raduly / NewMoney

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.