Cum a transformat o doctoriță frica de dentist în cea mai puternică rețea de stomatologie din România

Cristina Dobreanu 14/06/2017 | 10:31 Oameni
Cum a transformat o doctoriță frica de dentist în cea mai puternică rețea de stomatologie din România

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Pentru Oana Taban, stomatolog de profesie și fondatoarea lanțului de clinici Dent Estet, frica de dentist nu a însemnat decât o oportunitate de a transforma o necesitate într-un business care a atras anul trecut un nou acțio­nar: MedLife. Există însă inde­pendență și după preluare.

„Am practicat stomatologia timp de zece ani“, spune Oana Taban (49 de ani), măr­turisind că nu regretă că a ales în urmă cu mai bine de 12 ani să se dedice complet managementului companiei pe care a fon­dat-o în 1999. Simțea că nu le mai poate face pe amândouă la fel de bine, așa că a ales. „Dintr-un stomatolog, poți să faci un ma­na­­ger bun, dar invers, nu se poate“, punc­­tează ea din biroul său situat în ca­drul celei mai noi clinici Dent Estet (a opta a lanțului), inaugurată recent, în zona Primăverii din Capitală, în urma unei investiții de 850.000 de euro.

În „cea mai digitalizată clinică de me­di­cină dentară din țară“, după cum o des­crie Oana Taban, și prima pe care lan­țul de clinici o deschide de când a intrat sub umbrela MedLife, totul transmite o sen­zație acută de hi-tech: de la recepție și pâ­nă la cele mai noi tehnologii și dotări ale diviziilor supraspeciali­zate de implantologie, studioului de diag­nostic și cons­trucție digi­tală a zâm­be­tului sau ale sălii de intervenții chirurgicale. Nu degeaba este și poziționată în zona premium.

TRANZACȚIA. Grupul Dent Estet a ajuns în 2016 la șapte unități în Bucu­rești și una în Timișoara, fiind cel mai mare lanț de clinici stomatolo­gice din România, într-o piață extrem de frag­mentată. De la înființare a reușit să inaugureze și unități dedicate exclusiv copii­lor, dar și adoles­cenților (cu medici specializați pentru problemele acesto­ra). Strategic, lanțul nu investește în clă­diri, toate clinicile sunt în spații închiriate, pre­ferând să se concentreze pe dotările aferente.

Însă, anul trecut a venit momentul să meargă și mai departe. Și așa a apărut ne­voia unui investitor. „Ne-am gândit că ne va întări puterea, că ne va întări orga­ni­zația. Am văzut modele din afară care funcționau diferit față de cele din România“, spune Oana Taban, explicând că fur­nizorii de servicii medicale din România, implicit MedLife, aveau acest model „evoluat“ spre care tindea și Dent Estet.

Iar pregătirea pentru un investitor s-a făcut cu pași mărunți. Astfel, Oana Taban a devenit anul trecut unic acționar al grupului de clinici Dent Estet, după ce a cumpărat partea deținută de parte­nerul său de afaceri, Nicu Hagi­vreta, pentru care ar fi plătit aproape 1,8 milioane de euro, potrivit Profit.ro. La scurt timp, era anunțată și semnarea acor­­dului cu MedLife, care controlează în momentul de față 60% din grup, valoa­rea tranzacției rămânând confidențială.

Oana Taban și-a păstrat integral atri­buțiile de management, fiind direct res­ponsabilă de strategia de dezvoltare și de extindere, dar și de managementul di­viziei stomatologice, DentaLife, din cadrul MedLife. La un an distanță, spune că a făcut o reorganizare a DentaLife, care are însă acum un management propriu. „Avem medici comuni, ne ajutăm și ne susținem. Noi acum suntem axați să facem clinici de tipul Dent Estet“, explică antreprenoarea, secondată în business de soțul său, care s-a alăturat companiei în 2016, în calitate de director executiv, după mai mulți ani petrecuți în diferite multinaționale.

EXTINDEREA. Cum ritmul de creștere dorit de MedLife încă de la anunțarea pre­luării era de una-două clinici pe an, pentru acest an, în afară de clinica din zona Primăverii, Oana Taban nu exclude ipoteza inaugurării unei noi unități acolo unde „MedLife are clinici puternice și sto­matologia este în dezvoltare“, dar ia în calcul și varianta unui oraș mai mic. Se uită atât la modelul prin care a crescut până acum – dezvoltarea clinicilor de la zero –, dar și la cel pe care s-a dezvoltat preponderent MedLife – achizițiile.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.