Cu o investiție de o jumătate de milion de euro de la eMAG Ven­tu­res, platforma de telemedicină ATLAS.app mai face un pas către extinderea națională și in­terna­țională

Senica Micu 03/06/2022 | 10:08 Digital
Cu o investiție de o jumătate de milion de euro de la eMAG Ven­tu­res, platforma de telemedicină ATLAS.app mai face un pas către extinderea națională și in­terna­țională

Pentru unele domenii de business, pandemia a fost și despre creșterea veniturilor în procente greu de atins în anii pre­cedenți. Este și cazul telemedicinei, o nișă prea puțin dezvoltată în România, dar cu un potențial pe măsură.

„Suntem pregătiți pentru nivelul ur­mă­tor și, prin parteneriatul cu eMAG, vom continua dezvoltarea în România și ne vom extinde prezența și la nivel regio­nal“, spun astăzi fondatorii platformei de telemedicină ATLAS.app, Mihai Bran (me­dic psihiatru) și Bogdan Lefter (arhitect). Obiectivul lor pe termen lung este să digitalizeze o mare parte din serviciile medicale private, o piață evaluată astăzi de analiști la aproximativ 15 miliarde de lei (peste 3 miliarde de euro), devenind astfel „un reper pentru serviciile de să­nătate și de wellbeing organizațional, ac­ce­sibile online în România“.

Fondată în 2016, platforma ATLAS.app – dezvoltată prin firma ATLAS – are un model de business dedicat mediului corporate, cu aproximativ 400.000 de utilizatori la momentul actual și contracte cu circa 60 de companii din domenii precum banking, teleco­mu­nicații, retail sau IT&C.

Estimarea noastră este că la final de 2022 ajungem la un număr de peste 500.000 de utilizatori, deci o creștere de cel puțin 25%, dintre care 30% din afara granițelor. Serviciile disponibile acoperă trei direcții majore, fiecare dintre acestea cu instrumente specifice: educație pentru prevenție și sănătate, self-care și consul­tații online“, spune Mihai Bran. Anul trecut, compania a ajuns la venituri de circa un milion de euro, iar pentru 2022 este esti­­mată o creștere de 80%.

O nouă invvestiție

În strategia sa pentru o dezvoltare acce­lerată în plan local și internațional, platforma a atras de curând o investiție de o jumătate de milion de euro de la eMAG Ven­tures – programul de investiții pentru companii din tehnologie lansat de eMAG la finalul lui 2020. În urma tranzacției, cei doi fondatori păstrează 87,5% din acțiuni și se vor ocupa în continuare de dezvol­tarea businessului. Odată cu această in­ves­tiție, ATLAS a ajuns la o va­loare esti­mată de piață de aproximativ patru mili­oane de euro.

Dacă la început platforma oferea în special servicii de consiliere psihologică și de psihoterapie, oferta s-a extins treptat și către noi arii din domeniul medicinei, cum ar fi nutriție, parenting, coaching sau wellbeing financiar, pe fondul cererii tot mai mari, inclusiv din partea companiilor. De altfel, anul trecut, cea mai mare creștere, de 80%, au înregistrat-o serviciile de nu­tri­ție, urmate de cele de parenting (70%) și de psihoterapie (50%).

Piața locală de telemedicină este în evo­luție și credem că viitorul serviciilor de sănătate este în strânsă legătură cu digitalizarea. Piața din România dispune de investitori interesați de domeniu. Ne-am pro­­pus de la început să investim alături de an­treprenori care folosesc tehnologia pentru a dezvolta soluții inovatoare în beneficiul direct al oamenilor“, spune și Bogdan Axinia, managing director eMAG Ventures. În opinia sa și contrar a ceea ce s-ar putea crede, piața din România nu este atât de di­­ferită de cele din Europa de Vest, iar „di­ferența esențială este cel mai probabil în legătură cu timpul avut la dispoziție pentru educație și de cadrul legislativ“.

Din programul eMAG Ventures mai face parte și Flip.ro, un startup românesc din eco­nomia circulară, care în anul 2021 a atras prima investiție de accelerare, de 1,5 milioane de euro, țintind astfel poziția de lider în Europa Centrală și de Est pe piața produselor recondiționate, în principal telefoane.

Compania a fost lansată în decembrie 2019 de către trei antreprenori tineri, George Moroianu, Alin Luca și Alex Burghelia, iar anul trecut a ajuns la o cifră de afaceri de 13,4 milioane de euro. „Am validat cu succes modelul de business în Ro­mânia și vedem oportunități similare în ță­rile din Europa Centrală și de Est. Avem o listă scurtă de țări pe care le analizăm în momentul de față, iar până la mijlocul anului ne dorim ca Flip.ro să fie deja prezent în cea de-a doua țară“, a dat un indiciu de­spre planurile companiei unul dintre cofondatori, George Moroianu.

Planul extern

ATLAS.app dispune as­tăzi de peste 1.000 de profesioniști, scale de evaluare și triaj, o soluție video inte­grată pentru ședințe și consultații la dis­tanță și helpline pentru convorbiri și suport telefonic. „Credința mea este că pre­venția face diferența în sănătatea noastră, iar prevenția și obiceiurile în legătură cu aceasta se bazează pe educație. De aceea, în businessul nostru, serviciile de educație pentru sănătate se plasează pe același loc cu serviciile care presupun intervenție cli­nică, terapeutică sau de dezvoltare per­so­nală. Pe scurt, accesibilitatea scăzută, timpul mare de așteptare și lipsa proximității au fost triggerele esențiale în inițierea demersului nostru“, detaliază Mihai Bran, punctând ideea primară din spatele acestei afaceri.

Investiția din primul an a fost de „câteva zeci de mii de euro“, iar astăzi, la o distanță de șase ani, cei doi cofondatori au deja pe listă câteva țări din Europa Centrală și de Est unde vor să se extindă cu ATLAS.app, în condițiile în care compania este deja pre­zentă în Republica Moldova și în Bulgaria.

De curând, și BEESERS – o aplicație ro­mâ­­nească de servicii medicale la domiciliu – a anunțat că își extinde gama de funcțio­na­lități prin lansarea serviciilor de tele­medicină, respectiv „sfat medical prin chat și consultații medicale prin apel video“, în urma unei investiții de o jumătate de mi­lion de euro.

Serviciile medicale la distanță sau telemedicina reprezintă o îmbunătățire a accesului la servicii medicale pentru persoa­nele care nu se pot deplasa din cauza unui mediu fizic inaccesibil sau din dorința de a utiliza timpul mai eficient. Perioada pan­demiei ne-a ajutat să înțelegem cât este de important să descongestionăm sistemul public de sănătate de pacientul ale cărui nevoi sunt gestionabile de la distanță“, a de­clarat Ovidiu Tuduruță, fondatorul aplicației BEESERS. Potrivit acestuia, resursa profesională din companiile private, care permit munca la distanță, va beneficia de abonamente sub­venționate de angajator. Astfel că abo­namentele de telemedicină comple­tează abonamentele medicale pentru acces în cli­nici private, devenind „so­luția ideală“ pentru opinii secundare, precum și pentru o serie de investigații pentru care pot fi uti­­lizate echipamente por­tabile.

Potrivit unui studiu McKinsey & Com­pany, în contextul pandemiei de COVID-19, la nivel mondial a crescut foarte mult utili­zarea tehnicilor de medicină la distanță, în primele luni de la declanșarea crizei sanitare, avansul fiind de peste 70 de ori față de lunile precedente. De aici și nevoia tot mai crescută de investiții pe acest segment, încă foarte puțin accesat.

Acest articol a apărut în numărul 140 al revistei NewMoney.

Ilustrație: Vali Ivan

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente.