Cine este românul care vinde frig de 40 de milioane de euro pe an

Cristina Dobreanu 19/06/2018 | 12:36 Oameni
Cine este românul care vinde frig de 40 de milioane de euro pe an

În mintea antreprenorilor nu există decât creștere, creștere, creștere. Dar ce se întâmplă atunci când creșterea este prea greu de dus?

Acest articol a apărut în numărul 42 (11-24 iunie) al revistei NewMoney

Daniel Mocanu (51 de ani) a pus, în urmă cu 25 de ani, bazele unei companii de­ve­nite între timp unul dintre cei mai impor­tanți furnizori de servicii și echipamente de engineering pentru HoReCa, retail și industrie. Și DAAS a crescut de atunci atât de mult încât pentru 2018 are alte planuri.

HARTA FRIGULUI. Totul a început în 1993, când trei proaspăt absolvenți ai Politehnicii, angajați ai companiei importatoare și distribuitoare de mașini de înghe­țată și dozatoare de sucuri Fresco, au de­cis să își înființeze propria companie. „Am lucrat un an pentru Fresco, dar tot într-un job mai liberal. Mi s-a dat conduce­rea a două snack-baruri, unul la cine­ma Scala și unul la Capitol, plata era 25% din profit. De la început am avut această idee de bani din bani“, spune acum antreprenorul. A văzut care este mersul lucrurilor și intuind potențialul a decis să joace pe cont propriu.

Au pornit la drum cu trei reprezentanțe la Ploiești – unde se află de altfel și sediul central –, Iași și Hunedoara – orașe în care se aflau alți doi colegi de-ai săi. (Ac­țio­nariatul s-a schimbat între timp, iar din 2008 compania este controlată de Daniel Mocanu și Lucian Negroiu). De aceea, harta primilor ani de existență ai businessului DAAS poate părea puțin atipică. După cum și domeniul în care activează – frigul comercial (toate zonele de frig din retailul alimentar), semiindustrial (depo­zi­tele logistice care au nevoie de astfel de dotări) și industrial (facilități de producție care au nevoie de frig) – sună exotic și ab­stract în același timp. Au dezvoltat în timp nu doar importurile de astfel de echi­­pamente (inițial vindeau aparate de înghețată, dozatoare, apoi s-au extins că­tre zona de mobilier de bucătărie și do­tări pentru retaileri), ci și segmentul de con­sultanță și service.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.
← Close