Cine este antreprenorul care în următorii ani va investi într-un lanț de hoteluri de lux în stațiunile turistice din România

Florel Manu 27/04/2021 | 10:17 Oameni
Cine este antreprenorul care în următorii ani va investi într-un lanț de hoteluri de lux în stațiunile turistice din România

Pandemia de COVID-19 a arătat că des­tinațiile externe de lux au fost printre cele mai căutate de turiștii români. Dar cum ar reacționa doritorii de vacanțe scumpe dacă ar avea luxul în România?

„După coronavirus va exista și viață, va exista și business“, spunea în urmă cu un an Emanuel Poștoacă (43 de ani), proprietarul Nordis Group, sub a cărui um­brelă a deschis anul acesta și o agenție de turism. În primele trei luni din 2021, peste 400 de turiști români au plecat deja în vacanțe prin Nordis Travel în destinații precum Maldive, Republica Dominicană, Egipt, Monaco, Dubai, El­veția sau Turcia. Iar aceste vacanțe nu au fost deloc ieftine. Costurile încep de la 1.000 de euro, pentru un city-break în Istanbul, și pot ajunge la 50.000 de euro, pentru un sejur în Maldive.

Pornind de la dorința românilor de a că­lători, Emanuel Poștoacă vrea să aducă turismul de lux și în România și nu se va concentra doar pe vânzarea de destinații turistice externe sau pe plan local. Prin grupul său de firme, a demarat deja construcția de ansambluri rezi­dențiale și hoteluri de lux la standardul de cinci stele.

Astăzi, în România, nu există un lanț hotelier care să acopere principalele sta­țiuni din țară. Marile companii hoteliere internaționale s-au concentrat pe reșe­din­­țele de județ sau pe orașe mari“, de­taliază Emanuel Poștoacă. El spune că segmentul turismului de lux este foarte puțin exploatat în România, astfel că oferta de spații de cazare premium este sub cere­rea pieței.

Specializat în dezvoltarea ansamblurilor hoteliere și rezidențiale de lux, grupul de firme Nordis este format din șapte entități: Nordis Hotels, Nordis Development, Nordis Construct, Nordis Real Estate, Nordis Archi­tecture, Nordis Travel și Nordis Property Ma­nagement. Toate aceste companii au generat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 50 de milioane de euro, du­blân­du-și practic veniturile obținute în 2019.

Divizia de turism a intrat pe piață anul acesta, în urma unei investiții de 500.000 de euro, reprezentând investițiile în echipă, tehnologie, sisteme de rezervări, avansuri și depozite pentru companii aeriene și hoteluri. Emanuel Poștoacă estimează că divizia de turism va genera anul acesta veni­turi de circa șapte milioane de euro.

Exemplul Mamaia

Cel mai avansat pro­iect din domeniul hotelier dezvoltat de Nordis este cel din Mamaia Nord, care va fi inaugurat anul acesta. Compania a anun­țat pe 13 aprilie și numele managerului general al hotelului Nordis Mamaia, care are un standard de cinci stele.

Este vorba de Meda Annemarie Vasiliu, care are o experiență de peste 20 de ani în in­dustria ospitalității. A lucrat în ho­teluri internaționale de lux precum JW Marriott, iar ultimii doi ani și jumătate de activitate i-a petrecut la Budapesta, în cadrul hotelului luxury The Ritz-Carlton, unde a ocupat pe rând funcțiile de director de vânzări și marketing, respectiv de director general. „Îmi doresc ca prin munca mea și a colegilor mei să poziționăm hotelul Nordis Ma­maia ca lider de piață pe segmentul de lux, the place to be pe litoralul ro­mânesc“, își propune Meda Annemarie Vasiliu.

Iar planurile Nordis Group pentru Mamaia vor fi de extindere. Recent, compania a anunțat achiziția a 23.000 de metri pă­trați de teren pentru o nouă etapă care vi­zează extinderea investițiilor în construc­ții rezidențiale și hoteliere pe litoralul ro­mâ­nesc. Potrivit companiei, investițiile totale vor atinge circa 200 de milioane de euro.

Cu o investiție de circa 90 de milioane de euro, prima etapă din proiectul de la Ma­maia are 747 de camere și apartamente de hotel și 613 apartamente rezidențiale, dar și cel mai mare centru spa de pe litoralul românesc, de circa 3.200 de metri pă­trați. „Noi vrem ca în cinci ani de zile să fim percepuți ca operatorul numărul unu din România pe turismul de cinci stele în stațiuni“, precizează Emanuel Poștoacă.

Mai mult, vrea ca la Mamaia să ridice și o sală polivalentă pentru diverse spectacole și concerte, precum și un teatru de vară. El spune că pe segmentul hotelier s-a inspirat din Dubai și din Moscova și că urmează să replice modelele văzute acolo în noile dezvoltări pe care le va face în sta­țiunile din România.

Liber la investiții

Compania a demarat și dezvoltarea unor proiecte mixte, rezidențial și hoteluri, în Sinaia și în Bra­șov, iar în paralel va continua să achizițio­neze terenuri în stațiuni turistice pentru a-și extinde lanțul de hoteluri de cinci stele.

Emanuel Poștoacă spune că, deocam­dată, se va concentra pe standardul de cinci stele, una dintre idei fiind promovarea turismului românesc în străinătate. „Unul din principalele noastre targeturi este incomingul pe zona de vest și pe zona de nord a Europei, inclusiv prin charterele proprii“, adaugă antreprenorul.

Poștoacă spune că hotelurile dezvoltate de Nordis vor avea avantajul că vor fi construite de la zero. Multe hoteluri de patru și cinci stele din România, continuă el, au fost amenajate pe structuri deja existente, care acum sunt depășite și nu pot atinge standardele ofe­rite de o construcție nouă. El crede că în perioada ce urmează va fi îmbunătățită și infrastructura, iar turiștii străini vor deveni interesați de România.

Pentru dezvoltarea proiectului din turism, Emanuel Poștoacă a apelat la consul­tanți in­ternaționali pentru a înțelege mai bine piața și a ști de la început în ce direcții tre­buie să facă investițiile. Nordis va da mai multă atenție segmentului din turism, iar în următorii doi-trei ani intenționează să facă o școală de pregătire internă pentru personalul din domeniul hotelier. Acum, Poștoacă spune că va fi nevoit să importe forță de muncă, în acest sens fiind interesat de personal din Venezuela.

Agentul imobiliar

Absolvent al Aca­de­miei de Studii Economice din București, cu un masterat în Economia Proprietăților Imobiliare, Poștoacă și-a început cariera în 2002, ca agent imobiliar. În 2008 a decis să-și înființeze propria agenție imobiliară, Nordis. Numele a fost ales după zona de nord a Capitalei, unde Emanuel Poștoacă încheia cele mai multe contracte.

Despre trecerea de la statutul de angajat la cel de antreprenor spune că nu a fost grea și pune totul pe natura activității pe care o desfășura. „Ca agent imobiliar, ești un mic antreprenor“, explică Poștoacă. În cazul său, avea un target impus de șefii di­recți, pe care trebuia să-l atingă la final de lună. Așa a prins curajul necesar pentru a porni pe cont propriu.

În 2010, compania lui Poștoacă a înce­put să ofere consultanță pentru dezvoltatorii imobiliari. Spune că a încercat să în­vețe tot ce se poate atât în perioada în care a fost angajat, cât și în cea de criză, în care a început businessul. Acesta este și motivul pentru care afișează o atitudine prudentă și apelează la consultanță atunci când face o nouă mișcare. Spune că acum are foarte multă încredere în segmentul de turism și crede că toate investițiile din acest domeniu vor crea profit în viitor, mai ales că segmentul premium din turismul românesc nu este exploatat în acest moment la întreaga sa capacitate.

Se uită din nou către Dubai și spune că acesta este exemplul cel mai bun care de­monstrează că poți ajunge la perfor­manțe maxime plecând doar de la o sim­plă întindere de nisip.

Acest articol a apărut în numărul 114 al Revistei NewMoney

FOTO: Laszlo Raduly

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.