Ce surprize pregătește Sting pentru concertul pe care îl va susține, în octombrie, la Cluj

Oana Borviz 01/09/2017 | 16:56 Timp Liber
Ce surprize pregătește Sting pentru concertul pe care îl va susține, în octombrie, la Cluj

Acest articol apare în numărul 22 (28 august-10 septembrie) al revistei NewMoney

Dacă ați ratat concertele susținute până acum de Sting în România, îl puteți vedea pe 17 octombrie la Cluj-Napoca, unde va cânta pentru pro­movarea celui mai nou album al său.

În 2016, Sting compunea „57th & 9th“, un album rock ce amintește de multe din etapele sale muzicale, dar care are și o energie nouă, dată de ritmuri interesante și de vocea parcă mai rugoasă a fostului lider The Police. Pentru promovarea acestui nou material discografic – cel de-al 12-lea din cariera lui solo – Sting a pornit într-un turneu mondial încă de la începutul acestui an, trecând prin 50 de orașe americane și europene și urmând să poposească, pe 17 octombrie, și la Cluj-Napoca. Cântărețul – care a sus­ținut mai multe concerte în România (cel din 2009, de la București, fiind unul dintre ele) – vine acum însoțit de chitaristul Dominic Miller (un vechi colaborator, cu care a lucrat și la acest album), toboșarul Josh Freese, chitaristul Rufus Miller, basistul Joe Sumner și acordeonistul Percy Cardona. Pe scena Sălii Polivalente din Cluj, rockul va purta, pentru câteva ore, numele Sting.

„S-a întâmplat foarte repede, foarte spontan“, scria Sting pe site-ul său oficial înainte de lansarea albumului „57th & 9th“, pe care l-a compus în doar câteva săptămâni. „Întotdeauna mi-am dorit să mă surprind pe mine însumi și pe oamenii cu care lucrez și, sper eu, și pe ascultători“, recu­noștea el în același mesaj.

Intitulat astfel după numele unei in­tersecții din New York, pe care Sting o traversează în fiecare zi pentru a ajun­ge la studioul său din Hell’s Kit­chen, „57th & 9th“ chiar este un album surprinzător. Pe de-o parte, din punct de vedere acustic, pentru că Sting re­vine cu acest album la sound-urile de rock clasic ale unor hituri precum „Roxanne“, „Message in a Bottle“ sau „Every Breath You Take“. Un detaliu la care nu te-ai fi așteptat, dacă te gândești la ultimele două albume, „Symphonicities“ (compoziții simfonice) și „The Last Ship“ (inspirat de musical-ul cu același nume bazat pe versuri de Sting), dar și la declarații ale artistului precum cea din 2013, în care spunea că nu mai simte tentația de a compune rock.

Pe de altă parte, „57th & 9th“ surprinde din punct de vedere tematic întrucât nu mai insistă pe detalii autobiografice ca pre­ce­dentele, adop­tând în schimb su­biecte îndelung comentate de media precum problema refugiaților (cântecul „Inshallah“ face referire la o rugăciune pe care o spun refugiații din Orientul Mijlociu), cea a execu­tărilor („The Empty Chair“ este un cântec ins­pirat de povestea jurna­listului american James Foley, care a fost răpit și ucis de către reprezen­tanții ISIS) sau cea a dispariției unor muzicieni precum Prince, David Bowie, Glenn Frey și Lemmy (single-ul „50.000“).

Piesa-vedetă a albumului, „50.000“, dă glas regretului de a pierde pe cineva drag, făcând în același timp portretul starului rock, imperfect și muritor, și acuzând modul în care oamenii tra­tează legendele după moartea lor.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.