Ce strategii folosesc companiile de pe plan local pentru a recruta sute sau chiar mii de angajați. Studiu de caz: IKEA și McDonald’s

Cristina Dobreanu 17/07/2018 | 17:09 Companii
Ce strategii folosesc companiile de pe plan local pentru a recruta sute sau chiar mii de angajați. Studiu de caz: IKEA și McDonald’s

Parafrazând un popular joc al copilăriei din perioada comunistă, marile companii care caută săși extindă businessul ar putea juca „Țară, țară, vrem anga­jați. Studiu de caz pe piața locală: IKEA și McDonalds.

Acest articol a apărut în numărul 44 (9 – 22 iulie) al revistei NewMoney

„Suntem în căutarea a aproximativ 350 de membri care să se alăture familiei IKEA“, spune pentru NewMoney Cas Lachaert, IKEA Pallady Store Manager. Pentru retailerul suedez, prezent pe piața locală din 2007, e o cifră care înseamnă o creștere cu aproape 50% a actualei echipe de 740 de persoane. Iar IKEA, care se pregătește de inaugurarea celui de-al doilea magazin pe plan local, situat în bulevardul Pallady din București, este doar una dintre marile companii care au anunțat recent că vor să își mărească numărul de angajați.

O campanie de recrutare a pornit și McDonald’s, cel mai mare lanț de restaurante din România, care are un plan am­bițios de extindere – doar anul acesta vor mai fi inaugurate alte șapte unități (una a fost deja deschisă, la Ploiești) și cinci McCafé-uri, dintre care două sunt în orașe noi – Focșani și Brăila. Și cum într-un restaurant de tip drive lucrează circa 75-80 de persoane, în cele de tip in-store – 50 de persoane, iar în unitățile de tip food court – situate în malluri – aproximativ 40 de persoane, responsabilii liderului pieței de restaurante au tras linie și au constatat că au nevoie de o mie de angajați.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.
← Close