Ce se va întâmpla cu concursul Miss America după ce organizatorii au renunțat la proba în costum de baie

Mimi Noel 12/10/2018 | 10:21 Global
Ce se va întâmpla cu concursul Miss America după ce organizatorii au renunțat la proba în costum de baie

Organizația Miss America, ajunsă deja la 97 de ani, face eforturi să se reinventeze, punând cu adevă­rat în centru femeia, și să depășească scandalurile care în ultimul an mai ales au măcinat-o, atât ca imagine, cât și financiar.

Acest articol a apărut în numărul 50 (8 – 21 octombrie) al revistei NewMoney

În prima seară a concursului Miss America desfă­șurat în Atlantic City, Nina Davuluri, câștigătoarea din 2014, a urcat pe scenă și a anunțat un nou eveniment. Între timp, s-a renunțat și la proba demodată de prezentare a unei ținute, în care câștigătoarele fiecărui stat defilau în rochii de seară. În schimb, finalistele de anul acesta vor trebui să livreze un shot de opt secunde pe un subiect caritabil ales, îmbră­cate tot în rochii de seară, dar la alegere. „Astfel, noua abordare îmbină practic frumusețea cu inteli­gența“, spune Davuluri.

În ultimul an, Organizația Miss America (MAO) care lua ființă acum 97 de ani a făcut eforturi să se alinieze cu feminismul contemporan și totodată să-și spele imaginea șifonată de un propriu scandal de discriminare sexuală. În decembrie, în spațiul public ajungeau mai multe emailuri ale unor directori ai MAO în care foste câștigătoare ale concursului erau numite „p—e“, criticate pentru greutate, ba uneia i se dorea chiar moartea. Scandalul care a urmat a dus la mai multe demisii, iar președinte a fost numită Gretchen Carlson.

Carlson, Miss America în 1989, dar și prezentatoare în cadrul Fox News, este cunoscută mai de­grabă pentru faptul că în 2016 câștiga un proces de hărțuire sexuală împotriva lui Roger Ailes, CEO-ul postului de televiziune Fox. „Nu m-am gândit nicio­dată că voi ajunge în această poziție, dar dacă am ajuns vreau să fac din această organizație una care dă realmente putere femeilor“, declara Carlson la începutul anului.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Are o experiență de peste zece ani în jurnalism. A început la agenția națională de presă Rompres, iar în 2006 s-a alăturat echipei care se ocupa de ediția în limba română a publicației americane BusinessWeek. În 2007, a completat echipa de jurnaliști care pornea revista de afaceri Money Express. Domeniile acoperite au variat, de la retail la FMCG, farma, fonduri de investiții, fuziuni și achiziții, IT&C. A realizat interviuri cu cei mai proeminenți oameni de afaceri români, antreprenori locali, dar și cunoscuți oameni de afaceri străini, precum directorul executiv al Microchip, Steve Sanghi, sau fostul director executiv al Sony America, Michael Schulhof. Mimi Noel lucrează ca Account Manager la AMICOM din 2012. La NewMoney, se ocupă de subiectele internaționale.