Ce rol joacă unul dintre cei mai discreți oameni de afaceri din România în una dintre cele mai mari listări de pe Bursă

Andreea Neferu 13/11/2017 | 14:18 Oameni
Ce rol joacă unul dintre cei mai discreți oameni de afaceri din România în una dintre cele mai mari listări de pe Bursă

 

Listarea la bursă a celui mai mare grup de restaurante de pe piața locală îl aduce în prim-plan pe unul dintre cei mai discreți oameni de afaceri din România, care a pus două dintre brandurile-simbol ale capitalismului Pepsi și Burger King și pe harta consumului românesc. Numai că, de această dată, joacă un rol diferit.

Intrarea omului de afaceri de origine israeliană Eli Davidai (63 de ani) în Consiliul de Administrație (CA) al Sphera Franchise Group, compania care reu­nește pe piața locală francizele restau­rantelor KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Deli­very și, mai nou, Taco Bell, a fost și nu prea a fost o sur­priză.

Davidai, omul de al cărui nume se leagă intrarea în România a două branduri capitaliste, Pepsi și Burger King, a jonglat de-a lungul timpului cu afaceri din cele mai diverse domenii, iar cooptarea sa ca vicepreședinte și membru independent în CA al Sphera Group vine într-o perioadă în care compania, eva­luată la 217-282 de milioane de euro, se pregătește să facă primul pas pe bursa de la București (oferta publică inițială a companiei, prin care 25% din acțiuni au fost scoase pe piața de capital, nu se fina­­lizase la închiderea ediției).

Oricum, dincolo de Pepsi, brand pe care l-a lansat în franciză în România imediat după căderea comunismului și care i-a adus 150 de milioane de euro în 2006, când a vândut îmbuteliatorul Quadrant Amroq Beverages către com­pania-mamă PepsiAmericas, Davidai nu este deloc străin de industria fast-food. Ală­turi de omul de afaceri Marius Nasta (mem­bru și el în consiliul Sphera), a „importat“ în România unul dintre principalii rivali ai McDonald’s la nivel global, lanțul de restaurante Burger King.

Se întâmpla în 2008, an premergător crizei, perioadă care de altfel și-a pus din plin amprenta asupra francizei din Ro­mânia, culminând cu retragerea din 2012 de pe piața locală. În paranteză spus, în România mai funcționează în momentul de față un singur restaurant Burger King – în terminalul de plecări al Aeroportului Otopeni , însă este controlat de o companie care operează restaurante doar în aeroporturi.

În momentul retragerii Burger King, Eli Davidai mărturisea că și-ar fi vândut încă din 2008 participația pe care o avea în compania care opera unitățile america­nilor pe plan local și că nu a avut niciun rol sau implicație în dezvoltarea brandului în România.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

← Close