Ce companie IT, cu o echipă de 24 de oameni și doi roboți, gestionează bugete de peste patru milioane de euro

Florel Manu 08/11/2018 | 15:47 Digital
Ce companie IT, cu o echipă de 24 de oameni și doi roboți, gestionează bugete de peste patru milioane de euro

Nu mai este un secret că multe opera­țiuni executate de om au fost preluate de roboți. Iar aceștia din urmă ne pot prelua sarcinile chiar și atunci când nu există fizic, lângă noi. O demonstrează și compania românească de tehnologie cu o echipă de 24 de oameni, două pi­sici și doi roboți.

Acest articol a apărut în numărul 52 (5 – 18 noiembrie) al revistei NewMoney

Creșterile spectaculoase din piața de retail online au mutat interesul companii­lor de la publicitatea clasică la cea di­gi­tală. În doar câțiva ani, mai multe companii ori freelanceri și-au oferit serviciile pentru performance marketing, mai precis plata publicității la click. Introdus încă din 1999 de Google, acest sistem a început să prindă și în România odată cu evoluția comerțului online, estimat anul trecut la 2,8 miliarde de euro.

Și cum în orice domeniu care se dez­voltă apar și dispar jucători, în urmă cu o lună a fost anunțată prima achiziție pe piața de Pay Per Click din România, prin preluarea de către Canopy a agenției de performance marketing Edge de la 2Performant. Întâmplarea face ca cele două companii să fie printre cele mai active din piață. Edge a gestionat anul trecut bugete de publicitate de circa 2,5 mili­oane de euro, în timp ce Canopy a ajuns la patru milioane de euro. Și cum piața Pay Per Click este plină de agenții mici, medii și mari, Canopy se uita încă de anul trecut după o achiziție pentru a-și consolida poziția pe acest segment.

ROSY ȘI ALEX. „Noi cu Edge ne întâlneam și concuram pe aceiași clienți, pe aceleași resurse umane“, spune fondato­rul Canopy, Cristi Ignat (33 de ani), expli­când că achizițiile de agenții reprezintă un semn de maturizare a pieței. Iar Ca­nopy nu se va opri aici, sugerează Ignat, care spune că se va uita în continuare că­tre noi achiziții, dar și către noi servicii. Prezentă și pe zona de animații, pe care le publică pe YouTube, Canopy s-a orientat la începutul anului și către roboții software. Un prim rezultat este proiectul-pilot Rosy, o „roboțică“ dezvoltată pentru a pre­lua unele activități din contabilitatea internă a companiei.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.
← Close