Bani din termopane: cum a reușit un antreprenor din Bacău sa producă ferestre de peste 23 de milioane de euro

Cristina Dobreanu 14/04/2017 | 16:24 Oameni
Bani din termopane: cum a reușit un antreprenor din Bacău sa producă ferestre de peste 23 de milioane de euro

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Ce au în comun cavalerii Jedi și Adrian Gârmacea, fondatorul produ­că­torului de tâmplărie din PVC Barrier? Asemenea eroilor săi, carac­te­rizați prin spiritul războinic, dar în­țelept, antreprenorul moldovean și-a dat seama că organizarea și structurarea reprezintă punctul de plecare pen­tru a trece afacerea la un alt ni­vel și, totodată, atuuri pentru o even­tuală vânzare.

„Planurile noastre sunt întinse pe mai multe generații“, își expune meticulos ideile antreprenorul băcăuan, care, în urmă cu aproape 20 de ani, a pus bazele companiei Electric Plus, inițial, pen­tru a instala sisteme de alarmă și interfoane. Doar era absolvent al Facul­tății de Automatică și Calculatoare. „Încă mai montăm sisteme de alarmă și acum, însă doar pentru noi“, punctează astăzi antreprenorul de 48 de ani.

Tot atunci a început și producția de jaluzele și rulouri pentru ferestre – cea care avea să devină în timp businessul principal. De altfel, după cum singur își justifică alegerea: „Nevoia de ferestre va exista întotdeauna, iar progresul tehnologic va duce la ferestre din ce în ce mai bune“. În 2003, a dezvoltat și unitatea de pro­ducție, care asigură toată gama de produse pentru tâmplărie PVC. Anul trecut, Electric Plus a ajuns la afaceri de 23,1 milioane de euro și se pregă­tește de investiția într-o nouă fabrică, cu o supra­față de 30.000 de metri pătrați și cu o ca­pacitate dublă de pro­ducție față de cea actuală.

Pe lângă hala de producție, urmează să fie construite și o clădire de birouri teh­nice, un laborator pentru cercetare și dezvoltare și o cantină pentru angajații fa­bricii. Adrian Gârmacea estimează investiția la 10-12 milioane de euro, bani asigurați din fonduri proprii. A cumpărat, de altfel, aproape nouă hec­tare de teren în apropierea fabricii din Bacău: „Teoretic, cu achi­zițiile acestea, am rezolvat problema pentru următoarea ge­ne­rație, ei nu vor avea probleme cu terenul“.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.