Aproape 70% din afacerile românești de familie sunt conduse încă de fondatori

Cristina Dobreanu 20/01/2017 | 14:11 Ştiri
Aproape 70% din afacerile românești de familie sunt conduse încă de fondatori

Doar 29% din afacerile românești de familie cu venituri de peste un milion de euro au realizat cu succes trecerea la a doua generație de antreprenori, în timp ce restul continuă să fie conduse de fondatori și se pregătesc pentru succesiune, potrivit unui studiu EY, „Barometrul afacerilor de familie din România”.

Comparativ, la nivel global, peste 53% din afacerile de familie sunt conduse de antreprenori care au preluat businessul de la generațiile anterioare, mai arată studiul EY.

„Statisticile arată că doar 30% din afacerile de familie supraviețuiesc după prima generație, 13% după a doua și numai 3% după a treia generație a familliei. Deci, este nevoie de consultanți care să aibă o abordare holistică a problemelor și să îi ajute pe patronii-manageri să treacă peste problemele inerente care apar atât în viață, cât și în afaceri”, potrivit lui Gabriel Sincu.

Citiți și: Afacerile de familie dau testul maturității. Cum se vede schimbul de generații în România

Consultanța pentru afacerile de familie (Family business advisory) a apărut în SUA la mijlocul secolului trecut și își propune să armonizeze nevoile familiei cu cele ale afacerii, asigurând viabilitatea și dezvoltarea viitoare. Astfel, un business de familie este văzut ca un sistem care presupune interacțiunea a trei subsisteme – familia, afacerea și patronatul – la întretăierea lor aflându-se persoanele-cheie din cadrul afacerii de familie. Spre deosebire de corporații, unde nu există subsistemul „familie”, afacerile de familie au o complexitate mai mare și cei aflați în această situație au nevoie de un suport mai extins.

Citiți și: Fiica lui Christine Valmy vrea să deschidă o fabrică de cosmetice în România

 


FOTO: Guliver / Getty Images

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.