Afacerile Rottaprint, creștere de 15% în prima parte a anului

Andrei Dumitru 13/06/2023 | 11:08 Ştiri
Afacerile Rottaprint, creștere de 15% în prima parte a anului

Afacerile Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică locală producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România, au crescut cu peste 15% în primele 5 luni ale anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Evoluția se bazează atât pe investiții în tehnologii care permit soluții de tipar cu finisări speciale, respectiv materiale sustenabile, dar și pe creșterea costurilor materiilor prime, potrivit companiei.

Tipografia a raportat în 2022 o cifră de afaceri de peste 32 milioane de euro, după investiții susținute în echipaje și utilaje ce permit realizarea sustenabilă a produselor pe care le are în portofoliu, mizând pe o evoluție organică a business-ului și anul acesta.

Potrivit reprezentanților Rottaprint, pentru 2023 au fost pregătite investiții totale de circa 2 milioane euro, o parte concretizate deja prin achiziția unui nou echipament de tipar. Până la finalul anului, peste 800.000 euro urmează să fie alocați atât zonei de echipamente și tehnologii, dar și părții de logistică. O direcție asumată de companie pe termen lung, este facilitarea unei interacțiuni cât mai directe între branduri și consumatorii finali, prin etichete și ambalaje individuale, personalizate și digitalizate.

”Venim după un 2022 dificil, iar 2023 este un an marcat în continuare de incertitudine, însă echilibrul, flexibilitatea în relația cu partenerii și investițiile susținute în soluții durabile, de ultimă generație, rămân prioritățile noastre. Deși se menține tendința clienților de optimizare a costurilor, observăm un interes crescut pentru finisări deosebite precum cele soft touch, pentru etichete coduri unice, tot mai utilizate pe partea de logistică și în promoții, sau etichetele singulare pentru caserole, cu costuri mai eficiente și productivitate ridicată la aplicare”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.

Potrivit acestuia, sustenabilitatea rămâne în interesul clienților, fiind un subiect care prinde din ce in ce mai mult teren. Compania a primit deja solicitări pentru modificarea anumitor rețete și ambalaje pentru a respecta normele din domeniu, una dintre măsuri fiind utilizarea monomaterialului pentru întregul ambalaj, ce permite o reciclare eficientă. Pe de altă parte, soluțiile posibile pentru etichete și ambalaje prietenoase cu mediul sunt în egală măsură complexe, fiind necesară alinierea lor la tot fluxul de producție.

”Pe lângă dorința brandului de a fi sustenabil, este necesar ca materialele sustenabile să fie produse în termene realiste – anumite materiale, din surse 100% naturale, au nevoie și de 1,5 ani pentru a fi livrate – trebuie să fie eficiente tehnic și din punct de vedere comercial”, explică directorul general Rottaprint.

În ceea ce privește clienții din portofoliul Rottaprint, aceștia provin majoritar din industrii precum producție alimentară, vinuri și băuturi alcoolice, respectiv sănătate și suplimente alimentare.

Raportat la produsele realizate de companie, cele mai solicitate, de la începutul anului până în prezent, au fost etichete autoadezive imprimate și neimprimate, capacele de aluminiu imprimate și ambalaje flexibile.

FOTO: Laszlo Raduly