Grupul WOPA: 2022 obligă businessurile să se concentreze pe eficiență și rezultate

NewMoney 31/05/2022 | 11:55 Companii
Grupul WOPA: 2022 obligă businessurile să se concentreze pe eficiență și rezultate

Publicitatea și întreaga industrie de comunicare s-a transformat major în ultimii ani, în care unele companii și agenții au ținut pasul cu vremurile, tehnologia, dinamica generală și tran­sformările globale, iar altele nu.

Dacă înainte era mai mult despre premii și glorie de industrie, acum este despre cât de multă eficiență (timp, bani, rezultate) aduci clientului, pentru că nimeni nu mai are timp de pierdut. Am discutat cu cei doi parteneri ai Grupului WOPA despre businessul de publicitate, despre aștep­tă­rile actuale ale clienților și despre industria locală de advertising.

Un business independent, 100% antreprenorial românesc, de top 5

Un grup de companii 100% antreprenorial, înființat în 2011, WOPA este unul dintre cele mai dinamice grupuri independente de comunicare din România.

Lansat inițial ca un boutique de crea­ție specializat în comunicarea de brand (publicitatea care se vede/se aude cu ochiul liber sau cu urechea: spoturi TV, outdoor, radio), în ultimii șapte ani s-a transformat într-un business integrat de comunicare care operează pe întreg spectrul serviciilor contemporane de comunicare, inclusiv brand (strategie și crea­ție integrată de brand sau produs), BTL („below the line“ – campaniile prin care companiile sau brandurile interac­ționează direct cu publicurile-țintă, prin canale precum evenimentele sau activi­tă­țile din cadrul festivalurilor), digital & social media, un must al comunicării con­temporane, dar și alte servicii dife­ren­­țiatoare, formulate în acronime spe­cifice industriei.

Ionut Datcu

Fondator și CEO WOPA

Antreprenor profesionist, marketer din postura de client și strateg de vocație, Ionuț Datcu vede publicitatea ca o oportunitate de a construi soluții re­levante pentru branduri și consumatori, prin si­ner­gii care combină un spectru larg de cunoștințe – de la adverti­sing la dezvol­tare de conținut video rele­vant sau soluții neconvenționale de interac­țiune directă.

Unul dintre credourile noastre este să tindem în permanență către VERY HIGH QUALITY WORK. În acest sens, suntem obligați să încercăm încă o dată, de fiecare dată, pentru că întotdeauna se poate mai bine“, spune Ionuț. Contexul actual și incertitudinea ulti­milor ani va obliga din ce în ce mai mult businessurile să se concentreze pe eficiență și rezultate, spune el.

Costin Buta

Managing Director WOPA

Manager de oameni și de bani, Costin Buta are o abordare centrată exclusiv pe echipă, deoarece crede că este vitală pentru a realiza tot ce își propune. Paradoxul ro­mânesc, spune el, este că „fie­care este bun luat individual, dar în co­mu­nități dăm tot timpul fail. Este necesar să lucrăm în Echipă, dacă vrem să reu­șim“.

Viziunea lui este să continue să con­struiască alături de întreaga echipă un grup puternic de comunicare, cu viziune și valori care să devină un reper în publi­citatea românească.

Tot secretul este să găsești acei oameni care au încă drive, care au pasiune pentru comunicare și pentru meseria de publicitar în general, spune el.

Grupul WOPA în cifre

  • +6 MILIOANE DE EURO cifra de afaceri la nivel de grup estimată pentru 2022.
  •  +60 numărul de colegi și colaboratori WOPA.
  •  +30 de clienți din peste 15 industrii precum IT&C, FMCG, retail, food & beverages, pharma cu o cifră de afaceri cumulată de peste 5 miliarde euro care lucrează de cel puțin cinci ani cu grupul WOPA.