Hornbach deschide magazin online și se uită către orașele mari pentru extinderea rețelei
Unul dintre cei mai mari jucători din bricolajul local, compania germană Hornbach, lansează în prima jumătate a anului viitor un magazin online, însă se uită și către orașele mari din țară pentru a deschide noi magazine fizice, care să vor adăuga celor șase deja existente în România.
”Economia merge în sus, ne bucurăm foarte mult. Suntem pe cale să găsim locații foarte bune pentru noi magazine. Nu e la fel de ușor ca acum 10 ani, concurența e mai mare, trebuie să fii mai atent ce zonă selectezi. Prețurile terenurilor și ale materialelor de construcții au început de asemenea să crească. În România am rezistat foarte bine, nu ca alți concurenți care au trebuit să se retragă. Mergem lent și sigur, pentru locații bune”, a spus Albrecht Hornbach, președintele consiliului de administrație al Hornbach Management AG, prezent în România pentru aniversarea celor de 10 ani de prezență ai grupului german pe plan local.
Într-o discuție cu NewMoney, Albrecht Hornbach a spus că în următorii 2-3 ani pe harta investițiilor retailerului german ar putea apărea încă un magazin sau două în România.
Deși nu nominalizează orașele unde sunt interesați să intre și nici termenul estimativ în care ar putea deschide un nou magazin, reprezentanții Hornbach au lăsat să se înțeleagă că țintesc orașele secundare mari din România (precum Cluj-Napoca, Constanța sau Iași). ”Expansiunea va continua”, a spus Mugurel-Horia Rusu, directorul general al Hornbach România.
Între timp, Hornbach vrea să se dezvolte prin lansarea unui magazin online în prima jumătate a anului viitor. ”Sperăm ca prin magazinul online să avem un plus în cifra de afaceri, însă deocamdată nu știm care va fi acesta. Probabil va opera în aceleași marje ca și celelalte șase magazine (fizice din România ale Hornbach – n.r.)”, a mai spus Rusu.
Hornbach a avut afaceri de 636,8 milioane de lei (141,8 milioane de euro) anul trecut și un profit net de 13,2 milioane de lei, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor.
Hornbach a intrat în urmă cu zece ani pe piața locală și a investit de atunci 145 de milioane de euro, deschizând șase magazine – trei în București (Berceni, Militari, Balotești) și câte unul în Brașov, Timișoara și Sibiu. Compania are în prezent 730 de angajați.
În 2016, piața locală de bricolaj sau do-it-yourself (DIY) a ajuns la vânzări de circa 1,9 miliarde de euro, în creștere cu 20% față de 2015, iar tendința de creștere se va menține și în 2017, chiar dacă la un ritm mai moderat, de 4%, potrivit unor estimări anterioare ale companiei de cercetare InterBiz Research&Consulting.
Liderul pieței locale de bricolaj este Dedeman, controlat de frații Pavăl din Bacău, iar printre jucătorii din acest sector se mai numără Praktiker, Leroy Merlin sau Brico Depot.
Sursă foto: Mediafax