15 strategii de marketing aplicate în cadrul agenției Klain (P)

NewMoney 25/04/2023 | 10:26 Ştiri
15 strategii de marketing aplicate în cadrul agenției Klain (P)

Domeniul marketingului online se află într-o continuă evoluție, de-a lungul anilor existând numeroase schimbări la nivelul acestuia. Instrumentele, tehnicile și platformele digitale variază în funcție de condițiile de piață și de segmentele de business în care sunt aplicate. O agenție de marketing experimentată recunoaște aceste aspecte, dezvoltând strategii de marketing în jurul lor.

Având peste 15 ani de experiență în aria marketingului online, Klain acoperă nevoile business-urilor din diverse domenii prin campanii inteligente bazate pe date concrete. La baza acestora stau strategii de marketing a căror viabilitate a fost testată de-a lungul anilor și care aduc rezultate vizibile, atât din punct de vedere al brand awareness-ului, cât și al engagement-ului și atragerii de lead-uri,

Valentin Bolboacă, managerul agenției de marketing online Klain, explică în continuare tehnicile companiei: „În aplicarea strategiilor digitale trebuie considerate mai multe aspecte, precum profilul firmei, caracteristicile pieței, trăsăturile publicului țintă și, nu în ultimul rând, nevoile de business. În cadrul Klain ținem cont de acești factori, identificând mecanismele eficiente de dezvoltare a prezenței online și implementându-le în funcție de caz. Astfel, în cadrul agenției am identificat o serie de strategii, a căror eficiență a fost dovedită de-a lungul timpului și care au adus succesul pentru clienții noștri.”

În acest articol vom prezenta câteva dintre acestea.

1. Strategii de content marketing

În marketing există o expresie cunoscută care spune că „contentul e rege”. Ea este confirmată și de Klain, care a folosit conținutul în diverse forme pentru a atinge multiple obiective urmărite de clienți. De la postări pentru Social Media, până la articole de blog, advertoriale, texte website și texte campanii PPC, agenția utilizează contentul relevant pentru a ajunge la publicul țintă specific și a-l determina pe acesta să realizeze acțiunea dorită.

2. Colectarea de lead-uri

Atragerea lead-urilor constituie una dintre cele mai importante ținte ale marketingului online, modalitățile de atingere a acesteia fiind multiple. Printre mecanismele aplicate de agenția Klain se numără și oferirea unor materiale informative, relevante pentru publicul țintă, în schimbul datelor de contact. Prin această inițiativă este evidențiat profesionalismul companiei și este deschis drumul unei colaborări productive cu potențialul client.

3. Segmentarea campaniilor PPC

Campaniile PPC constituie una dintre cele mai eficiente forme de promovare online, prin care un brand plătește doar pentru rezultatele concrete, în acest caz atunci când un utilizator efectuează un click pe link-uri sponsorizat. Pentru a crește productivitatea acestora și relevanța rezultatelor obținute, Klain segmentează fiecare campanie în funcție de mai multe criterii, precum nevoile de business, caracteristicile publicului țintă și particularitățile pieței.

4. Strategii SEO

SEO (sau Search Engine Optimization) reprezintă un proces de îmbunătățire a traficului din website, precum și de creștere a vizibilității și poziției acestuia în rezultatele organice pe motoarele de căutare. El cuprinde un set de practici începând de la optimizarea paginilor din website (în privința conținutului, meta tag-urilor, titlurilor și multe altele) și până la obținerea de link-uri externe din site-uri cu autoritate. Agenția pune în valoare toate aceste tactici, crescând relevanța brandurilor la nivel online.

5. Colaborări cu branduri conexe

Natura marketingului online este una de interconectivitate, domeniul fiind strâns legat de alte segmente și beneficiind de pe urma unor servicii complementare. Klain a realizat acest lucru, desfășurând astfel parteneriate cu un număr de business-uri care susțin companiile în consolidarea brandului lor. Printre ele se numără firme care oferă servicii de proprietate intelectuală (înregistrare marcă), care se ocupă de relații publice sau cu print și foto/video.

6. Segmentarea bazelor de email marketing

În funcție de profilul business-ului, campaniile de email marketing pot constitui una dintre cele mai importante tehnici în mediul online. Însă, pentru ca ele să fie eficiente, este nevoie de o segmentare a bazelor de date pe baza unor criterii referitoare la profilul destinatarului, precum statutul acestuia (client potențial sau actual), interesul față de anumite produse sau servicii, caracteristici demografice și industria în care activează. Toate acestea sunt aplicate de Klain în procesul lor de partajare a bazelor de date în scopul creșterii eficacității campaniilor.

7. Analiză inițială de marketing

Distinct de serviciile de audit complet oferite de Klain, agenția pune la dispoziția clienților o analiză inițială de marketing care cuprinde o scurtă examinare a trendurilor Google, simulări pe campaniile PPC, inspectare a pieței și a poziționării clientului în cadrul acesteia, precum și o trecere în revistă a concurenților principali. Analiza inițială este gratuită, având scopul de a oferi clientului o imagine generală despre situația business-ului la nivel online și de a servi ca o introducere a auditului complet oferit de agenție.

8. Campanii CSR

Într-o lume dominată de profit, în care business-urile se separă tot mai mult de comunitatea din care fac parte, Klain încearcă să aloce acesteia o parte din timpul și expertiza sa. Una dintre cele mai importante inițiative de acest tip a fost campania „Dăruiește un website”, prin care agenția a oferit dezvoltarea gratuită a două website-uri pentru două ONG-uri înscrise. Klain își propune și în viitor astfel de inițiative, punând la dispoziția organizațiilor non-profit cunoștințele deținute de echipa sa.

9. Brand awareness

Creșterea notorietății brandului constituie unul dintre obiectivele principale ale marketingului digital, existând numeroase instrumente, tehnici și platforme ce pot fi utilizate pentru atingerea lui. Agenția evaluează toate aceste aspecte, adaptându-le caracteristicilor profilului clientului și implementând astfel campanii de brand awareness. Chiar dacă ele nu determină direct creșterea vânzărilor, prin dezvoltarea vizibilității și a încrederii contribuie la atragerea clienților.

10. Studii de piață

În marketingul online, datele reprezintă una dintre cele mai importante resurse în crearea strategiei și a campaniilor de succes. Pe lângă analizele și instrumentele online pe care Klain le utilizează, firma desfășoară și studii de piață, prin care urmărește să obțină feedback-ul consumatorilor în legătură cu serviciile sau produsele clienților. Aceste informații sunt importante atât pentru business-uri în eforturile lor de îmbunătățire a calității serviciilor, cât și pentru satisfacerea nevoilor consumatorilor prin demersurile de comunicare online.

11. Implicarea în comunități de business

Echipa agenției face parte din multiple comunități online și offline, atât din domeniul lor de activitate, cât și din arii conexe, contribuind activ la progresul acestora și oferind suport gratuit în scopul soluționării nevoilor din sfera marketingului online. Mai mult, membrii Klain participă la numeroase evenimente, care ajută atât la dezvoltarea expertizei lor profesionale, cât și la dezvoltarea unor parteneriate cu business-uri care oferă servicii complementare.

12. Audit de marketing

Importanța unui audit exhaustiv de marketing este de multe ori ignorată de companiile care activează în acest domeniu.

Despre utilitatea și modalitățile sale de dezvoltare în cadrul Klain ne vorbește Valentin Bolboacă: „În faza inițială a fiecărei colaborări, noi recomandăm clientului trecerea printr-un proces complet, acesta implicând realizarea în prealabil a unui audit de marketing. În cadrul său, realizăm o analiză în detaliu a segmentelor precum piața, concurenții, publicul țintă și clientul. Doar pe baza lui poate fi dezvoltată o strategie de succes, însă multe agenții din domeniul nostru aleg să sară peste acest pas datorită faptului că el nu oferă rezultate directe vizibile.”

13. Evaluare bisăptămânală

Urmărirea progresului unui proiect este esențială, astfel putând fi evaluate rezultatele și stabilite deciziile pentru îmbunătățirea acestora. Klain organizează la fiecare două săptămâni un meeting cu toți membrii implicați într-un proiect, în cadrul căruia realizează o evaluare a statusului său și determină acțiunile necesare pentru susținerea evoluției sale.

14. Monitorizarea activității

Pe lângă defășurarea unor meeting-uri pentru urmărirea progresului unui proiect, agenția monitorizează constant rezultatele campaniilor desfășurate și impactul comunicării online la nivel de business. Fie că vorbim de evoluția traficului din website, numărul de click-uri pe campaniile PPC, lead-urile colectate sau reach-ul din Social Media, Klain înregistrează toate aceste informații sub forma unui raport lunar, pe baza căruia sunt decise acțiunile viitoare.

15. Îmbinarea datelor cu creativitatea

Un lucru menționat în mod repetat de agenția Klain este faptul că marketingul online nu poate fi bazat exclusiv pe creativitate și, în același timp, nu poate fi bazat exclusiv pe date. Pentru a asigura succesul demersurilor din acest mediu cele două resurse trebuie îmbinate, astfel încât să se susțină reciproc și să constituie baza acțiunilor desfășurate. În cazul fiecărui proiect, agenția utilizează datele relevante și aplică creativitatea deținută pentru a construi o comunicare online de succes.

Acestea sunt principalele 15 strategii de marketing online utilizate de Klain în cei 15 ani de activitate. Ele au stat la baza integrării unor companii în mediul digital și a utilizării acestei zone pentru atingerea obiectivelor generale de business. Dacă vrei să faci și tu pasul către online, agenția este pregătită să stabilească alături de tine modalitățile de aplicare a strategiilor la nivelul firmei tale, precum și acțiunile personalizate care pot contribui la evoluția acesteia.

KLAIN este o agenție de marketing digital din Cluj-Napoca, având o experiență de peste 15 ani în mediul online. În toată această perioadă, ei au desfășurat colaborări cu business-uri din diferite industrii, de la IT producție și construcții, până la retail, eCommerce și HoReCa. Îmbinând ideile creative și datele analitice, aceștia dezvoltă și implementează strategii axate pe rezultate.

Sursă foto: freepik.com