Unde vor să se extindă retailerii, după mulți ani în care s-au concentrat doar pe online

Emil Popescu 17/07/2017 | 11:48 Digital
Unde vor să se extindă retailerii, după mulți ani în care s-au concentrat doar pe online

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Acest articol apare în numărul 19 (10-23 iulie) al revistei NewMoney

Retailerii online încep să constate că internetul nu este o piață chiar atât de mare cum pare și ies după clienți pe stradă și în malluri, testând un mediu nou pentru ei, dar atât de familiar cum­pă­rătorilor cel al magazinelor fizice.

„Îmi place la nebunie să fac cumpărături online și mă dezlănțui de fiecare dată. Caut atent produsele, adaug în coș tot ce vreau, iar după ce verific pre­țul total închid rapid browser-ul.“ Sună cunoscut?

Dincolo de folclorul 2.0 despre shoppingul pe internet, retaileri cu tradiție în .ro schițează o schimbare de paradigmă. Concret, își doresc (și) rețele extinse de magazine fizice, pentru a-i atrage pe cum­părătorii „clasici“, care preferă încă să vadă, eventual chiar să testeze, produsul înainte de a-l cumpăra.

REORIENTAREA SPRE CLIENT. În pri­mă­vara acestui an, cu doar câteva luni înainte de aniversarea a zece ani de activitate, BestKids – unul din cele mai mari magazine online de jucării, jocuri și articole pentru copii din România – a des­chis un magazin fizic la Cluj-Napoca, în noul mall Platinia. „Procentul care co­mandă online este redus. Clienții încă preferă magazinele fizice, cele tradițio­nale, deși acestea au limitări legate de spațiu și de zona în care funcționează. Clienții vor să atingă, să vadă, să pună mâna și, evident, să intre în posesia produsului cât mai repede“, detaliază pentru NewMoney George Șerban, directorul ge­neral și acționar BestKids, unul dintre argumentele noii strategii.

În plus, prezența în retailul „de modă veche“ crește încrederea și notorietatea mărcii. Iar în cazul unui brand cu care clientul interacționează doar virtual, un grad mai mare de încredere aduce și un plus de vânzări, chiar dacă nu neapărat imediat.

„Pentru retaileri, un prim avantaj este expunerea brandului și către un public care poate fi mai reticent în ceea ce pri­vește achizițiile online. Pentru clienți este un avantaj în a vedea și fizic produsul, iar dacă au nevoie de mai mai multe detalii pot beneficia de consultanță din partea specialiștilor în vânzări prezenți în magazine“, explică Florinel Chiș, directo­rul exe­cutiv al Asociației Române a Ma­ga­zinelor Online (ARMO).

BUSINESS, NU (DOAR) JOACĂ. Unitatea din Cluj-Napoca este una de test pentru BestKids, iar dacă rețeta va funcționa retailerul ar urma să extindă conceptul la nivel național. Planul nu va fi însă pus în aplicare prin dezvoltarea de la zero a unui lanț de magazine, ci prin fuziunea cu re­țeaua de magazine de jucării DinoLand, cele două branduri fiind operate de aceeași firmă, eVision SRL, în care sunt asociați, cu cote egale, George Șerban, Gabriel Ioan Rusu și Jakab Janos. În momentul de față, DinoLand are 11 magazine în mallurile din București, Cluj-Napoca, Arad, Baia Mare, Iași, Pitești, Târgu-Mu­reș, Sibiu și Suceava.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Emil are o experiență de peste 15 ani în presa economică, din care 13 la agenția Mediafax. Pentru NewMoney scrie pe domenii precum energie, industrie și auto.