Un turist român cheltuiește, în medie, circa 64 de euro pe zi când merge în Germania

Cristina Dobreanu 04/04/2017 | 21:36 Ştiri
Un turist român cheltuiește, în medie, circa 64 de euro pe zi când merge în Germania

Românii care aleg Germania ca destinație vacanță și business au un buget zilnic de aproximativ 64 de euro (cazare, transport și alte cheltuieli măsurabile) și preferă sejururile lungi, de peste 4 zile, arată datele Organizației Germane pentru Turism (DZT).

Regiunea Bavariei (26,7%), Baden-Wuttemberg (19,4%) și Hessen (14,7%) se numără printre zonele preferate de români.

Peste două treimi dintre turiștii români în Germania aleg să călătorească cu mașina, 10% merg cu autocarul, iar numărul celor care se deplasează cu avionul este în creștere (19% din totalul turiștilor români în Germania).

În ceea ce privește scopul călătoriei, 44% dintre turiștii români își petrec vacanța în Germania în timp ce 29% vin în interes de serviciu. Majoritatea turiștilor care aleg Germania ca destinație turistică fac parte din generația tânără, cu vârste cuprinse între 15-34 de ani (49%). Numărul turiștilor de peste 55 de ani reprezintă 27% din total celor care vizitează Germania și merg mai ales în vizită la rude.

Germania a înregistrat anul trecut peste 880.000 de înnoptări ale turiștilor români, ceea ce a reprezentat o creștere de 10,1% față de anul anterior. Astfel, se situează pe locul al doilea ca destinație de vacanță și business din Europa pentru români.

În prezent, cea mai vizitată țară de către europeni este Spania, care a înregistrat un avans de zece procente anul trecut, până la 62,5 milioane de persoane, urmată apoi de Germania, cu 53,7 milioane de turiști (un plus de 3% și de Franța, care a înregistrat o scădere de 4% a numărului de vizitatori, până la 37,6 milioane de persoane.

 


FOTO: Organizaţia Germană a Turismului (DZT)

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.