Un business cu stil: Cum a reușit o profesoară să aducă „Lumea lui Shakespeare” în România

Senica Micu 26/09/2018 | 11:07 Companii
Un business cu stil: Cum a reușit o profesoară să aducă „Lumea lui Shakespeare” în România

A fi sau a nu fi profesor în fruntea unui business? Aceasta-i întrebarea. Pentru că nu orice antreprenor știe să predea și nu orice dascăl poate conduce un business.

Acest articol a apărut în numărul 49 (24 septembrie – 7 octombrie) al revistei NewMoney

O vilă moștenită de la părinți, undeva într-o zonă bună din București, un divorț și mult curaj – așa a început aventura Adrianei Alionte cu Shakespeare School, un centru cultural unde copiii pot învăța cu ușurință limba Bătrânului Will. Lejeritatea cu care antreprenoarea vorbește astăzi despre etapele de dezvoltare pe care le-a parcurs în cei 16 ani de când a avut prima grupă de copii (11 la număr), te lasă să ghicești un business deja matur, într-o piață locală fragmentată între școlile private de limbi străine, profesorii care lucrează individual cu elevii (numiți, în limbaj uzual, „meditatori“) și sistemul rigid de învățământ de stat. De altfel, mediul extrem de concu­ren­țial al pieței nu a descurajat-o nici atunci, și cu atât mai puțin acum.

O CHESTIUNE DE INTELIGENȚĂ. „Di­vor­țul, un punct slab în viața mea, s-a transformat în ceva foarte puternic pentru că am găsit forța de a începe această afacere“, mărturisește ea, vorbind despre momentul trecerii sale spre antreprenoriat. Cumva, a simțit atât o nevoie finan­ciară, cât și o nevoie de împlinire profe­sională, două puncte pe care nu le-ar fi atins dacă ar fi continuat să se limiteze la sistemul de stat, unde preda deja de 15 ani. Așa că, a pus la punct un plan, a trans­format în săli de curs două camere din vila familiei și s-a apucat de treabă.

Într-o primă fază, a investit aproape 10.000 de euro, din surse proprii, trecând peste scepticismul unor prieteni care au sfătuit-o să aleagă calea ușoară a unui venit sigur de câteva mii de euro pe lună pe care i-ar fi putut obține din închirierea vilei. Numai că  lucrurile se aranjau într-o nouă ordine în mintea sa, în care această posibilitate era exclusă din start. Decizia fiind luată, mai trebuia să găsească acel „ingredient-minune“ care să-i aducă unici­tate, acel ceva care să fie diferit de tot ceea ce se predase până atunci prin sălile de curs. „Cu 30 de copii nu poți să faci per­formanță în limba engleză. Și, la un moment dat, m-am gândit: bun, dacă nu mă mai regăsesc în sistemul acesta, de ce nu creez eu acel lucru pe care îl visez?“.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente. În 2011, a câștigat unul dintre marile premii ale concursului „Tânărul Jurnalist al Anului”, inițiat de Freedom House România.
d