Studiu: 57% dintre români consideră că prețul mărit al produselor sustenabile reprezintă un factor decisiv în evitarea lor

NewMoney 25/01/2024 | 17:06 Ştiri
Studiu: 57% dintre români consideră că prețul mărit al produselor sustenabile reprezintă un factor decisiv în evitarea lor

În medie, fiecare persoană de pe planetă este responsabilă pentru o amprentă de carbon de aproximativ 7 tone pe an. Specialiștii spun că aceasta trebuie să scadă la jumătate până în 2050 dacă vrem să atingem obiectivele climatice și un viitor sustenabil.

În urma studiului Consumatorul Etic din România în 2024 realizat de MKOR pe un eșantion de 1.000 respondenți, reprezentativ la nivel național pentru populația între 18 și 65 de ani, am constat că 26% dintre respondenți nu au încredere în declarațiile de sustenabilitate ale companiilor și doar 5% dintre români aleg articolele de bricolaj sau construcții pe criterii sustenabile. După cum știm, cimentul este una dintre cele mai mari surse de poluare la nivel mondial și este nevoie să acționăm”, a spus Corina Cimpoca, Expert și Fondatoare, MKOR Consulting, companie de cercetare de piață.

În acest context va avea loc (la finalul acestei luni) evenimentul ”Green Your Future”, unde vor fi dezbătute soluțiile sustenabile concrete pentru 2024. „(…) După o analiză atentă a ceea ce se întâmplă cu resursele la nivel mondial, de exemplu, aflăm de la WWF că pierderea totală a apei dulci de pe planetă se transformă într-o pierdere economică de peste 58 de trilioane de dolari americani. Este important să acționăm cumva asupra nevoilor naturii”, a declarat Mădălina Sandu, Fondator Green PR Global.

Conform datelor MKOR Consulting, aproximativ 57% dintre români sunt de părere că prețul mărit al produselor sustenabile este un factor decisiv în evitarea lor, 36% nu au încredere în autenticitatea produselor sustenabile, iar peste 50% au o acțiune pasivă în ceea ce privește sustenabilitatea.