Sînziana Maioreanu, CEO Aegon România: ”Provocările constau în modul în care noi, asigurătorii, vom ști să ne adaptăm nevoilor în schimbare ale clienților noștri”  

NewMoney 30/12/2020 | 16:09 Ştiri
Sînziana Maioreanu, CEO Aegon România: ”Provocările constau în modul în care noi, asigurătorii, vom ști să ne adaptăm nevoilor în schimbare ale clienților noștri”   

La sfârșit de an, NewMoney a realizat un sondaj în rândul comunității de afaceri pentru a încerca să creioneze niște previziuni legate de 2021. Pentru domeniului asigurărilor, 2020 a fost un an în care numărul polițelor de asigurare încheiate a stagnat. Despre ce ar putea să se întâmple cu această piață anul viitor, aflăm dintr-un scurt dialog cu Sînziana Maioreanu, CEO Aegon România.

NewMoney: În opinia dvs., cum o să evolueze domeniul în care activați, în 2021?

Sînziana Maioreanu: Cred în revenirea domeniului asigurărilor, chiar dacă este imposibil să prognozez în ce ritm se va întâmpla acest lucru. Am asistat la o stagnare a numărului polițelor de asigurare încheiate în 2020, ceea ce este de înțeles în actualul climat socio-economic. Totuși, în 2021 avem semnale că acest segment va înregistra un reviriment datorită tendinței de conștientizare a nevoii de protecție financiară și a interesului crescut pe care românii au început deja să-l arate pentru  asigurarea de sănătate. Ce am observat, atât din discuțiile cu clienții noștri, cât și din studiile pe care le-am realizat începând din luna martie, este că românii încep să înțeleagă necesitatea unui plan de avarie, a unei plase de siguranță. Am văzut că, deși prima jumătate a anului a fost marcată de restrângerea cheltuielilor la nivel individual și la nivel de organizații, în prezent oamenii s-au mai adaptat noilor condiții. Tendința actuală este de a regândi sau de a creiona un plan financiar. Unii oameni vor să se concentreze pe zona de asigurare pentru sănătate, impulsionați de pandemie și grija pentru ei și cei dragi, alții pe asigurările de viață cu economisire, care vizează obiective importante precum educația copilului sau momentul pensionării. Criza Covid-19 a avut, pe lângă numeroasele efecte negative, și câteva consecințe de bun augur, printre care responsabilizarea financiară.

Care vor fi cele mai mari provocări?

Provocările constau în modul în care noi, asigurătorii, vom ști să ne adaptăm nevoilor în schimbare ale clienților noștri, în felul în care vom veni cu noi produse care să răspundă contextului diferit. Un alt obstacol stă și în reticența oamenilor. Chiar dacă un număr tot mai mare își doresc să facă mai mult pentru a-și asigura viitorul, persistă încă teama și incertitudinea legate de stabilitatea locului de muncă sau a afacerii, în cazul antreprenorilor. Așadar, este nevoie să comunicăm mai mult, mai transparent și mai adecvat, să venim cu soluții personalizate și să le arătăm clienților noștri că le suntem alături și că le putem oferi soluții pe măsura vremurilor pe care le traversăm.

Punctual, în privința afacerii pe care o conduceți, care sunt principalele măsuri pe care le veți aplica astfel încât să treceți mai ușor prin această criză?

În primul rând, vom continua să aplicăm măsurile care sunt deja în vigoare, încă din 12 martie, în ceea ce privește munca de la distanță. Noi ne-am adaptat activității în sistem remote de la debutul pandemiei și am transferat toate operațiunile în mediul online, pentru a ne proteja echipa, colaboratorii și clienții. De asemenea, lucrăm în mod constant și la îmbunătățirea platformei 24Aegon.ro, unde clienții își pot administra asigurările, și unde am înregistrat o creștere cu 20% a numărului de utilizatori, în perioada martie – decembrie 2020. Vom investi în zona de digitalizare și în lunile următoare, iar unul dintre obiective este și dezvoltarea magazinului nostru online, unde sunt disponibile diferite tipuri de asigurări pentru sănătate și de a doua opinie medicală. De asemenea, în momentul actual, avem în lucru câteva produse noi pe care le vom lansa, cel mai probabil, în prima jumatate a anului viitor.

Dacă ar fi să faceți o comparație între criza din 2008/2009 și criza actuală, care sunt asemănările și care sunt deosebirile?

Asemănarea constă în instaurarea unui climat de teamă și debusolare în rândul populației, aspect pe care îl au în comun majoritatea perioadelor de criză sau recesiune. O diferență majoră este reprezentată de componenta de sănătate. În 2008, discutam despre o criză financiară, iar acum discutăm despre una în primul rând medicală, care atrage după sine și consecințe negative la nivel economic, social și o traumă în mentalul colectiv, cauzată de riscurile la care am fost și suntem supuși și de restricțiile pe care autoritățile au fost nevoite să le impună. Oamenii sunt îngrijorați pentru starea proprie de sănătate și pentru familiile lor și, de asemenea, își pun întrebarea: Ce se va întâmpla cu mine sau cu familia mea, dacă va trebui să ne internăm? Oare sistemul nostru medical face față acestei pandemii? Cred că acest aspect, care ține de sănătatea și de viața noastră, este foarte delicat și face ca tot ceea ce trăim acum să fie mai dificil decât în trecut. Totuși, sunt optimistă că vom răzbi și că această perioadă ne va ajuta să conștientizăm importanța de a ne pregăti mereu pentru ce-i mai rău, sperând la ce-i mai bine. Consider că 2020 trebuie să fie un semnal de alarmă atât pentru autorități, cât și pentru noi, la nivel individual.