Șeful Valmy Inc.: „Am refuzat oferte de 120 de milioane de dolari pentru a vinde compania”

Cristina Dobreanu 17/11/2016 | 11:11 Ştiri
Șeful Valmy Inc.: „Am refuzat oferte de 120 de milioane de dolari pentru a vinde compania”

Compania pe care românca Christine Valmy a fondat-o în Statele Unite, în urmă cu cinci decenii, are, în prezent, afaceri de 86 de milioane de dolari anual și a intrat pe radarul investitorilor care și-ar dori să o achiziționeze.

Christine Valmy Inc. este condusă încă din 1990 de fiica ei – Marina Valmy de Haydu – și de soțul acesteia – Peter de Haydu – care ocupă funcțiile de vicepreședinte și, respectiv, președinte. Cei doi soți spun că, de-a lungul timpului, au primit diverse oferte de a înstrăina afacerea, însă le-au refuzat fiindcă vor ca aceasta să rămână una de familie.

„Suntem o companie privată, deținută integral de Marina și de mine și nu suntem listați la bursă, de aceea ar fi greu să spun care este exact valoarea de piață a companiei. Tot ceea ce pot spune este că am primit mai multe oferte de a vinde compania cu peste 120 de milioane de dolari, dar am refuzat. Sperăm să ținem afacerea în familie”, a declarat, pentru NewMoney, Peter de Haydu, președintele Christine Valmy Inc.

Christine Valmy Inc. are două componente: o rețea de școli de estetică și programe educative pe această temă, precum și o rețea de laboratoare pentru fabricarea de produse cosmetice (atât proprii, cât și mărci private).

Christine Valmy (Cristina Xantopol) s-a născut în 1926, la București. A absolvit Facultatea de Drept, însă nu a profesat. S-a specializat în dermatologie și cosmetică și a deschis primul său salon de profil în România, în 1948. Decide însă să emigreze cu familia (părinții și fiica, Marina) în Grecia și mai apoi, în Statele Unite.

Rămâne tot în domeniul cosmeticelor și, în 1966, inaugurează la New York prima școală de cosmetică de pe teritoriul Statelor Unite, după ce a realizat că îngrijirea pielii nu era predată în școlile de profil de peste Ocean. Mai mult, la finalul anilor 1970, Christine Valmy a făcut lobby cu succes pentru autorizarea esteticii ca pofesie distinctă.

Administrațiile Ford și Reagan au numit-o consul național pentru educație profesională în cadrul unei instituții al cărui rol era să îi ofere sfaturi Președintelui și Congresului despre nevoile și importanța acestui tip de educație în Statele Unite.

Produsele proprii, precum și cele marcă privată, folosesc ingrediente naturale și sunt distribuite în mai mult de 20 de țări, iar în cel mai scurt timp, gama profesională urmează să fie disponibilă și în saloanele de înfrumusețare din România.

În 1991, înființează și în România școala internațională ce îi poartă numele. De altfel, în acea perioadă decide să își vândă compania „în familie” către fiica sa, Marina Valmy de Haydu, și soțul acesteia, Peter de Haydu, iar ea s-a ocupat, cu prioritate, de școli.

Christine Valmy a murit în ianuarie 2015. Recent, Marina Valmy a preluat conducerea Școlii de Cosmetică de la București, cu scopul de a-i reorganiza activitatea și de a continua să o mențină în „prima ligă” a centrelor de profil din România.

Citiți mai multe despre planurile Marinei Valmy pentru România în numărul 4 al revistei NewMoney, disponibilă pe piață începând din 21 noiembrie 2016!

 


FOTO: Laszlo Raduly / NewMoney

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.