Se spune că un antreprenor bun scoate bani și din piatră seacă. Exemplu concret: prahoveanul Dragoș Irimescu

Cristina Dobreanu 27/08/2018 | 13:24 Oameni
Se spune că un antreprenor bun scoate bani și din piatră seacă. Exemplu concret: prahoveanul Dragoș Irimescu

 

Nu aduce anul ceea ce poate aduce ceasul: cam așa ar putea fi descris ultimul an de business al antreprenorului prahovean Dragoș Irimescu, fondatorul Depaco.

Acest articol a apărut în numărul 47 (27 august – 9 septembrie) al revistei NewMoney

Pentru inginerul Dragoș Irimescu, 2017 a fost un an al schimbărilor, început cu vânzarea către grupul Teraplast, unul dintre cei mai mari producători de materiale de construcții din România, con­trolat de omul de afaceri clujean Dorel Goia, a pachetului majoritar al Depaco (67%), deținătoarea brandului de țigle metalice Wetterbest. Prețul pachetului majoritar: 12,35 de milioane de euro, potrivit Teraplast. Timp de trei ani, Iri­mescu are clauză de non-compete, dar mărturisește că, în ceea ce-l privește, țigla metalică reprezintă un capitol încheiat. „Am terminat cu țigla“. Dar un lucru este însă cert: nu a ter­minat și cu businessul, pe care îl face de când se știe, de la guma vân­dută în curtea școlii, înainte de 1989, la producătorul de în­velitori metalice pe care l-a fondat în urmă cu aproape două decenii și pe care l-a propulsat printre cele mai importante companii ale pieței de profil.

Și nu e singurul antreprenor pentru care vânzarea unui business echiva­lează cu o nouă provocare, nu cu „pensionarea“. Raul Ciurtin a dat laptele de la Albalact pe o afacere cu conserve (Prefera Foods), vin (Domeniile Bo­ie­ru) și imobiliare (dezvoltă un pro­iect mixt, birouri și rezidențial, în zona Theo­dor Pallady din Capitală, alături de niște parteneri: Gabriel și Alina Dobra), în vreme ce antreprenorul român cu ori­gini turce Ömer Süsli – cunoscut pentru businessul Praktiker, pe care l-a luat de la compania-mamă și l-a vândut apoi retailerului britanic de bricolaj Kingfisher – pariază pe o afacere cu deco­rațiuni și accesorii pentru casă, Homelux.

Fidel principiului conform căruia banii trebuie puși în trei coșuri – „zona de pro­ducție, zona de cash și zona de imobiliare“ –, Irimescu a decis să cumpere fa­brica de prelucrare a pietrei naturale pe care turcii de la Mesta o dețineau la Băicoi, cu gândul la o relocare a activi­tății Polnebo, unul dintre principalii distribuitori de accesorii pentru acoperişuri din România. Voia să îi lase lui Depaco „mai mult spațiu de dezvoltare“, mai ales după vânzare. Însă nu s-a mutat departe. „Este pe aceeași stradă cu vechiul business“, explică el. Nu știa prea multe des­pre pia­tră și recunoaște că, inițial, a fost tentat mai degrabă de potențialul imobiliar al afacerii. Numai că „acolo era un colectiv care și-ar fi pierdut locurile de muncă“. „Am analizat și am îmbinat zona de social, prin care să ajut niște oameni să nu își piardă un loc de muncă, cu înțelegerea unui lucru nou pentru mine și anume poe­zia pietrei“, spune Dragoș Irimescu pentru NewMoney. În plus, există și o la­tură sentimentală, perso­nală. „Într-una dintre secții, în forjă, a lucrat în anii ’40 bu­nicul meu“, mărtu­risește antreprenorul român.

FOTO: Guliver / Getty Images

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.