Rușinea infrastructurii: sub 1% din șoselele României sunt autostrăzi și încă avem drumuri naționale de pământ

Rețeaua națională de drumuri publice din România numără puțin peste 86.000 de kilometri, însă numai o cincime din acestea sunt drumuri naționale și, chiar mai grav, mai puțin de 1% sunt autostrăzi, arată datele publicate de Institutul Național de Statistică.
România avea la finalul anului trecut 17.612 kilometri de drumuri naționale, din care doar 747 de kilometri sunt autostrăzi, în timp ce cea mai mare parte a șoselelor, peste 41% adică 35.361 de kilometri, sunt drumuri județene. Restul de 33.107 kilometri, sau peste 38% din rețeaua locală rutieră, este reprezentat de drumuri comunale.
Anul trecut, România a modernizat peste 860 de kilometri de drumuri județene și 375 de kilometri de drumuri comunale, în timp ce pe segmentul de drumuri naționale, doar 43 de kilometri au fost reabilitați în 2016.
În continuare, în România încă mai există drumuri naționale de pământ pe o lungime de 15 kilometri. Unul dintre drumurile naționale de pământ despre care s-a discutat foarte mult în ultimii ani este DN 24C Manoleasa-Rădăuți Prut, care a fost pietruit între timp. Chiar și în aceste condiții, turnarea asfaltului peste acest drum național ar trebui să fie o prioritate pentru stat. Recent, minstrul transporturilor Răzvan Cuc a spus că vrea să găsească o soluție pentru asfaltarea acestei șosele.
Povestea infrastructurii rutiere românești rămâne cu final deschis, în ciuda faptului că în ultimii ani statul a beneficiat de fonduri europene pentru a construi sau reabilita drumuri, însă prea puțini pași au fost făcuți în acest sens. Anul trecut, spre exemplu, niciun kilometru de autostradă nu a fost deschis circulației, însă nu mai departe de luna martie a acestui an, ministrul transporturilor anunța că în 2017 vor fi inaugurați 90 de kilometri de autostrăzi.
FOTO: Mediafax