Românii preferă peștele oceanic. Care sunt cele mai căutate specii

Gabriel Bucur 21/04/2017 | 13:11 Ştiri
Românii preferă peștele oceanic. Care sunt cele mai căutate specii

În materie de carne de pește, românii preferă cheltuiască cel mai mult pe somon și macrou, pentru care vânzările au crescut cu 5% în 2016. Clasamentul este completat de merluciu și cod alb, potrivit datelor Romfood Trading, unul dintre principalii importatori şi distribuitori de produse din peşte şi fructe de mare din România şi dezvoltator al brandului Alfredo Seafood.

În 2016, somonul și macroul au fost liderii pieței de pește: somonul, cu vânzări ce au totalizat aproape 210 milioane de lei și macroul, pentru care românii au cheltuit circa 157 de milioane de lei, potrivit Romfood Trading. Din punct de vedere al volumelor, campion este macroul cu 31.500 de tone cumpărate.

Fructele de mare sunt și ele din ce în ce mai apreciate în România. „Mă bucură foarte mult să văd cum piața de pește crește, încet, dar sigur, de la un an la celălalt. În afară de soiurile cumpărate în mod traditional în țara noastră, cum este macroul, au început să își facă loc produse care înainte erau considerate de nișă, soiuri destinate doar consumului ocazional. Din această categorie face parte și somonul care, la fel ca fructele de mare, a ajuns să facă parte în mod regulat din meniurile din ce în ce mai multor români”, a declarat Mihai Cristian Dărmănescu, directorul general al Romfood Trading.

Potrivit oficialilor companiei, somonul este un soi de pește mai scump, dar cu o carne extrem de gustoasă, în timp ce macroul este cumpărat la scară largă pentru că are un preț mai scăzut.

„Odată cu scăderea TVA-ului, asistăm la o creștere a calității produselor cumpărate, care primează mai des decât înainte, în fața cantității. Românii sunt mult mai atenți la ceea ce cumpără, la proveniență, citesc cu atenție etichetele, aleg preparate care sunt gata curățate și ambalate după tehnologii moderne, care le păstrează prospețimea și nutrienții”, a mai precizat Mihai Cristian Dărmănescu.

Vânzări cu 30% mai mari în perioada postului

Cele mai bune perioade pentru comercianții de pește coincid cu cele de post. Astfel, consumul de pește a înregistrat o creștere de 30%, atât în perioada martie – aprilie, cât și în noiembrie – decembrie 2016, adică în postul Paștelui și în postul Crăciunului, potrivit estimărilor Romfood Trading.

Pe durata posturilor, în 2016, cele mai cumpărate specii de pește au fost în continuare somonul, macroul, merluciul și codul – provenite din captură și acvacultură din afara țării, congelate sau proaspete -, dar și soiuri din producția autohtonă cum sunt: crapul, păstrăvul, sângerul, carasul sau novacul.

„(…) Ideal ar fi ca el (consumul de pește, n.r.) să se păstreze la același nivel și după încheierea acestei perioade, ținând cont de cât este de sănătoasă această carne. (…) Ne așteptăm ca și în zilele de Paști și după aceea tendința de creștere a consumului să se păstreze, prin introducerea unei mese de pește pe zi, în special în zilele de sărbătoare”, a adăugat Mihai Cristian Dărmănescu.

Alfredo Seafood se află în top trei mărci reprezentative în piața de pește și fructe de mare din România, pe locul al doilea în segmentul fructelor de mare și al treilea pe partea de pește congelat. Romfood Trading se află printre primele companii din piață, atât din punct de vedere al volumului, cât și al valorii produselor comercializate, în formă congelată și proaspătă.

 


FOTO: Alfredo

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.