Românii au cheltuit 2,5 miliarde de euro pe cumpărături online, de la începutul anului și până acum

Gabriel Bucur 21/09/2017 | 14:22 Ştiri
Românii au cheltuit 2,5 miliarde de euro pe cumpărături online, de la începutul anului și până acum

În acest an, suma cheltuită de români pe shopping-ul online a fost de 2,5 miliarde de euro, iar jucătorii din acest segment consideră 2017 drept anul cel mai provocator din punct de vedere al concurenței, arată un studiu realizat de agenția de marketing online Digital Metrics.

„În 2017, 61% din utilizatorii români de internet își încep procesul de cumpărare cu un click, în timp ce restul de 34% preferă încă să meargă în magazinele offline pentru cumpărături”, spune Bogdan Ștefan, Managing Partner la agentia Digital Metrics.

În prezent, telefonul inteligent a ajuns din urmă desktopul, când vine vorba de dispozitivul cu care sunt făcute cumpărăturile, cu o proporție de 27%. Totodată, în 2017, românii au plătit cumpărăturile cu cardul mai des decât în alți ani, până la valoarea cumulată de un miliard de euro, arată studiul.

Principalele categorii de produse achiziționate de români au fost din zona IT&C, fashion și home&deco, iar valoarea medie a unei tranzacții a fost de circa 60 de euro.

Online-ul (cu 35% din totalul preferințelor) și TV-ul (34%) sunt sursele preferate de informare. „Consumatorii folosesc din ce în ce mai mult noua tehnologie și internetul pentru a se informa, sunt atenți în continuare la reclamele TV și preferă sa meargă direct în magazine pentru a-și cumpăra produsele dorite”, este concluzia studiului Digital Metrics.

Digital Metrics este o agenție de marketing online specializată în servicii SEO. Înființată în 2016, portofoliul de clienți al agenției numără peste 30 de companii din domenii precum fashion, auto și imobiliare. Pentru anul 2017, reprezentanții Digital Metrics estimează că vor avea o cifră de afaceri de circa 100.000 de euro. Pentru 2018, țelul este creșterea afacerilor cu 50%.

 

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.