RBL a lansat Start-Up Bridge, proiectul care susține prezența afacerilor românești la export

Cristina Dobreanu 26/06/2017 | 18:01 Ştiri
RBL a lansat Start-Up Bridge, proiectul care susține prezența afacerilor românești la export

Companiile românești au o prezență internațională modestă, căci anual, doar 20 de firme locale fac investiții pe piețele externe. De aceea,  în contextul în care antreprenorii autohtoni au nevoie de interacțiuni directe cu omologii lor din piețele pe care și-ar dori să se extindă, dar trebuie, în același timp, să cunoască și informații punctuale despre reglementările și fiscalitatea din țările respective, Fundația Romanian Business Leaders (RBL) a lansat proiectul Start-Up Bridge, dedicat internaționalizării afacerilor românești.

Prima ediție a Start-Up Bridge a avut loc la Sofia, în cadrul unui schimb de experiențe profesionale între antreprenori români și potențiali parteneri din Bulgaria. Cei 15 oameni de business din România prezenți la Sofia au avut acces, prin intermediul proiectului, la cel puțin 40 de interacțiuni directe cu antreprenori români și bulgari, reprezentanți ai statului, avocați, specialiști în fiscalitate, studii de caz și investitori. 

 „Studiile arată că prezența internațională directă a firmelor românești este modestă, astfel încât numărul companiilor autohtone care efectuează investiții străine pe piețele externe este de aproximativ 20 într-un singur an. În același timp, firmele autohtone realizează doar 30% din exporturile românești. Antreprenorii români au mare nevoie de know-how, networking, studii și informații punctuale despre oportunitățile de business din străinatate. De asemenea, am identificat un potențial neutilizat de interacțiune internațională în rândul antreprenorilor români”, a declarat Claudiu Vrînceanu, senior project manager și inițiator al Start-Up Bridge. 

Start-Up Bridge, platforma de interacțiune între antreprenorii români și companiile externe aflate în diverse etape de dezvoltar, se va extinde în următoarele luni cu interacțiuni de business în cele mai mari piețe din străinătate, astfel încât să ajute antreprenorii români interesați de internaționalizare.


FOTO: Guliver / Getty Images

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.