PROIECT. Cadrele didactice care refuză vaccinarea anti-COVID-19 ar putea fi obligate să predea online

Elena Marinescu 13/04/2021 | 20:25 Ştiri
PROIECT. Cadrele didactice care refuză vaccinarea anti-COVID-19 ar putea fi obligate să predea online

Vaccinarea împotriva COVID-19 rămâne voluntară, însă profesorii care nu se imunizează ar putea fi obligați să predea doar în sistem online, din cauza presiunii părinților aspura acestui aspect, a anunţat marţi Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Educației a ținut să sublinieze că este vorba doar despre o ipoteză, iar la acest moment toate ipotezele sunt luate în calcul și analizate. „Vaccinarea este un act voluntar, un act de responsabilitate. Înțelegem foarte bine, sunt colegi care au afecțiuni de ordin medical care îi împiedică să se vaccineze.

Înţelegem şi reticenţele, reticenţe pe fond şi reticențe generate de tot ceea ce se promovează în ultimul timp vizavi de un anumit tip de vaccin… E o presiune din ce în ce mai mare din partea părinților, sigur, fiecare e îndreptățit să aibă propriile îngrijorări, de a solicita reluarea școlii cu prezență fizică doar cu cadrele didactice vaccinate.

Este această presiune care s-ar putea să ne ducă la un moment dat… cu tot dragul, colegii cadre didactice care nu sunt vaccinate vor preda online, chiar dacă în școala respectivă vor fi activități cu prezență fizică.

Este o ipoteză, e bine să ne gândim la toate ipotezele. Depinde cât de mare va fi presiunea în acest sens, justificată, dintr-o perspectivă. Perspectivele sunt multiple”, a declarat Sorin Cîmpeanu, potrivit Digi24.

Sorin Cîmpeanu insistă pe folosirea testelor COVID non-invazive în școli

Totdată, ministrul s-a referit şi la folosirea testelor rapide non-invazive pentru COVID-19 în şcoli, susţinând că instituția pe care o conduce nu are competențe medicale, prin urmare se uită „la experiența altor state”. Cîmpeanu a precizat că în alte țări se folosesc aceste tipuri de teste pentru a susține învățarea la școală în condițiile pandemiei de coronavirus, informează edupedu.ro.

Soluția este să nu inventăm roata în țară, soluția este să vedem cum folosesc alte state în școli, dar nu numai în școli, aceste teste non-invazive, care sunt puse la dispoziție gratuit de către stat pentru elevi.

Noi, cei care nu avem competențe medicale, ne uităm la experiența altor state. Dacă cineva îmi spune mie că în sistemul de învățământ din Austria, din Franța, o listă întreagă de state se folosesc aceste teste neinvazive, folosesc teste neinvazive neacreditate, neomologate, dați-mi voie să nu cred.

Știm sigur că se folosesc în alte state, că au relevanță în alte state unde personalul medical este mult mai disponibil decât în România. Și le folosesc pe acestea și se testează de două ori pe săptămână și se bazează pe acele rezultate. Eu voi pleda pentru asta: teste non-invazive”, a declarat ministrul Cîmpeanu, potrivit edupedu.ro.

Sorin Cîmpeanu a mai spus că Institutul Național de Sănătate Publică nu are testele non-invazive în proceduri, dar e treaba Ministerului Educației să discute cu INSP, să ia în considerare introducerea în proceduri dacă acest lucru este posibil.

Mai puțin de 2% din testele antigen rapide au fost folosite în şcoli

Recent, ministrul a declarat că, în opt săptămâni de școală, au fost folosite mai puțin de 2% din testele antigen rapide puse la dispoziție pentru testarea COVID în școli. Acesta a propus drept soluție folosirea testelor non-invazive, care ar trebui achiziționate, spunea el, de către Ministerul Sănătății, condus de Vlad Voiculescu. Ulterior, Cîmpeanu a precizat că a fost informat de la Ministerul Sănătății că testele non-invazive nu sunt relevante, prin urmare nu mai insistă.

Adriana Pistol, directoarea Centrului Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile din cadrul Institutului Național de Sănătate Publică (INSP), a explicat apoi de ce testele non-invazile pentru depistarea infecției cu coronavirus, cele care presupun probe de salivă, nu sunt deocamdată recomandate.

Medicul a spus că unele state folosesc astfel de teste, dar mai e nevoie de studii care să demonstreze că ele respectă criteriile UE. Potrivit acesteia, consecințele pot fi majore dacă sunt folosite teste a căror precizie și eficacitate nu sunt demonstrate.