Prieten cu Facebook

Senica Micu 14/12/2018 | 15:47 Digital
Prieten cu Facebook

Retargeting.biz este primul și deo­camdată singurul nume românesc de pe scurta listă a companiilor europene cu statut de Facebook Marketing Partner. O premieră, dar și un win-win pentru toți cei implicați, indiferent de care parte a monitorului s-ar afla.

Acest articol a apărut în numărul 54 (3 – 16 decembrie) al revistei NewMoney

„Tocmai am apărut oficial pe site-ul Facebook“, exclamă Rareș Bănescu, fondato­rul Retargeting.biz, o soluţie software prin intermediul căreia comercianții online îşi pot îmbunătăţi vânzările prin personalizarea ofertelor pentru clienţi şi monitorizarea activităţii acestora în magazinul online. „Ca să devii «Facebook Marketing Partner» trebuie să îndepli­nești anumite caracteristici: clienții tăi să cheltuiască o sumă de bani în Facebook, să ai creștere pe ultimele șase luni etc.“, continuă el cu o scurtă prezentare a cri­teriilor pe care este necesar să le înde­plinești pentru a primi acest statut, do­bândit de Retargeting.biz la trei luni de la lansarea noilor funcționalități Programmatic Ads pentru piața de e-commerce din Estul Europei.

Din punct de vedere tehnic, după ce o companie a implementat o soluție de la Facebook, timp de șase luni se află sub o monitorizare strictă. „Practic, se urmă­rește câți clienți aduci să folosească ce ai dezvoltat tu, cât cheltuiesc clienții res­pectivi. Noi am luat această acreditare de la Facebook acum câteva luni și am ajuns să rulăm bugete de peste un milion de dolari pe trimestru pentru Facebook. Bugetele clienților noștri“, detaliază Rareș Bănescu.

Ce înseamnă toate acestea pentru client? În privința costurilor, înseamnă o scădere cu până la 50%. „Dacă pe tine te costă zece lei să generezi o comandă în Facebook, cu noi te costă cinci lei“, explică antreprenorul. Din punct de vedere al serviciilor, înseamnă acces la funcționalități noi și posibilitatea de a le testa mult mai rapid, suport tehnic rapid printr-un manager de cont dedicat și mai ales o mai bună gestionare a campaniilor publicitare.

Încă de la început, când a fost lansată în piață, soluţia software promovată de Retargeting.biz a fost catalogată drept inovatoare în piața de e-commerce din România și din regiune. Cum funcționează? Dacă un client accesează un site care vinde vacanțe (de exemplu) și selectează ofertele pentru Grecia, în funcţie de bugetul pe care îl are, cu anumite preferinţe pentru cazare şi trans­port, îi sunt monitorizate toate acţiu­nile şi, ulterior, se stabilește o comunicare cu acesta.

„Pornind de la acţiunile utilizatorilor site-ului, comunicăm prin toate mijloacele cu ei, prin e-mailuri, prin SMS“, explică Rareş Bănescu. În ceea ce privește rezultatul final al unei astfel de conversații, pentru vânzătorul online înseamnă, „de la caz la caz“, o creştere a vânzărilor de la până la 50% încă din pri­mele luni.

Rareş Bănescu a început afacerea Retargeting.biz în 2012, dar până la implementarea propriu-zisă a soluţiei software a mai trecut un an, astfel că anunţul oficial a fost făcut la finalul lui 2013. După doar un an de prezență pe piață, a reușit să atragă și un prim investitor, în persoana omului de afaceri Mugur Frunzetti, fondatorul Floria.ro, care a investit 500.000 de euro pentru dezvoltarea platformei, devenind astfel acţionar în cadrul Retargeting BIZ SRL, compania care administrează Retargeting.biz, cu o participaţie de 30%. Între timp, Frunzetti și-a vândut părțile sociale, în structura actuală a acționariatului regăsin­du-se Ra­reș Bănescu (cu o cotă de 64% din acțiuni) și alți doi asociați.

POTENȚIAL ÎN CREȘTERE. Anul trecut, compania a avut o cifră de afaceri de apro­ximativ 328.000 de euro (1,5 milioane de lei), pentru 2018 estimându-se o triplare a vânzărilor, până la aproape un milion de euro, cu o marjă de profit de sub 10%, în con­dițiile în care a obținut recent și o certificare „Google Partner Premium“. „În termeni financiari, pentru noi, de când am lansat aceste integrări, ne-au cres­cut încasările de patru ori. Am ajuns la 150.000 de euro încasări într-o lună, în con­dițiile în care acum șase luni aveam 40.000 de euro“, punctează Rareș Bănescu.

Privind din alt unghi, cel al magazinelor online, potențialul de dezvoltare este semnificativ. În urmă cu câteva luni, Florin Filote, director eMAG Marketplace, platforma e-commerce a celui mai mare retailer online din piața lo­cală, cu afaceri de 564 de milioane de euro (2,58 miliarde de lei) anul trecut, estima recent că piața de e-commerce din România a ajuns la aproximativ 2,8 miliarde de euro, iar că până în 2020 ar putea crește la 5 miliarde de euro. Iar un studiu realizat de 2Checkout despre ten­dințele din e-commerce în 2019 și pre­luat de GPeC (organizaţie dedicată acestui segment în regiune) arată că, pentru a atin­ge eficient piețe noi, cele mai multe companii (53%) sunt dispuse să inves­teas­că în teh­nologii de targetare și perso­na­lizare.

În aceste condiții, ţintele pe care le are Rareș Bănescu cu Retargeting.Biz pentru 2019 sunt pe măsură, compania urmând să se concentreze concomitent pe mai multe direcții: consolidarea parteneriatelor existente, extinderea în regiune și atra­gerea unui fond de investiții, care, între al­tele, va facilita și anumite achiziții de fir­me la nivel local. Iar dacă nu vor interveni schimbări de natură să încetinească viteza cu care se mișcă astăzi lucrurile, cifra de afaceri pentru anul viitor s-ar putea tripla din nou, apropiindu-se de trei milioane de euro. „Aceste creșteri pe care le-am avut au atras atenția unor investitori mari din Europa Centrală și de Vest, dar compania nu e suficient de matură să fie cumpărată. Acum suntem în momentul în care investim pentru scalare și discutăm cu mai multe fonduri de investiții să ne finanțeze creșterea“, detaliază el.

Compania are deja birouri externe în Ungaria și în Bulgaria și va mai deschide câte un birou în Grecia și în Polonia, având pe lista scurtă a țintelor și Turcia, Cehia și Slovacia. Investiția pentru un sigur birou în străinătate este între 500.000 și 1.000.000 de euro. Compania are în momentul de față o bază de 3.000 de clienți în țară și la nivel internațional, iar marea sa miză este ca până la finalul anului vii­tor să devină lider de piață în sud-estul Europei.

Plusul de colaborare

Pentru un magazin online, colaborarea cu o companie certificată „Facebook Mar­keting Partner‟ aduce o serie de avantaje în fața concurenței.

  • Avans. Atunci când lu­crează direct cu experți ai Facebook, proprietarii de magazine online vor fi întotdeauna cu un pas înaintea celorlalți, deoarece au acces la funcționalități noi și pot testa mult mai rapid cele mai recente inovații din rețeaua socială.
  • Tehnic. Retargeting.biz are un manager de cont de­dicat, ceea ce înseamnă că, atunci când întâmpină difi­cultăți în desfășurarea campaniilor pe Facebook, magazinele online beneficiază de suport tehnic rapid, exclusiv.
  • Vizibilitate. Clientul poate începe o nouă campanie în doar trei pași, știind că vizitatorii site-ului său vor avea parte de reclame cu produsele lor de interes.
  • Varietate. Retargeting.bizoferă atât posibilitatea remarketării, cât și a achiziției de noi clienți prin mai multe campanii, precum Custom Audience(ce oferă posibilitatea targetării în funcție de detalii demografice și inte­rese) sau Trending Now (ce oferă reclame cu produsele cele mai vândute ale unui magazin online).

FOTO: Laszlo Raduly / NewMoney

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente.