Prieten cu Facebook

Senica Micu 14/12/2018 | 15:47 Digital
Prieten cu Facebook

Retargeting.biz este primul și deo­camdată singurul nume românesc de pe scurta listă a companiilor europene cu statut de Facebook Marketing Partner. O premieră, dar și un win-win pentru toți cei implicați, indiferent de care parte a monitorului s-ar afla.

Acest articol a apărut în numărul 54 (3 – 16 decembrie) al revistei NewMoney

„Tocmai am apărut oficial pe site-ul Facebook“, exclamă Rareș Bănescu, fondato­rul Retargeting.biz, o soluţie software prin intermediul căreia comercianții online îşi pot îmbunătăţi vânzările prin personalizarea ofertelor pentru clienţi şi monitorizarea activităţii acestora în magazinul online. „Ca să devii «Facebook Marketing Partner» trebuie să îndepli­nești anumite caracteristici: clienții tăi să cheltuiască o sumă de bani în Facebook, să ai creștere pe ultimele șase luni etc.“, continuă el cu o scurtă prezentare a cri­teriilor pe care este necesar să le înde­plinești pentru a primi acest statut, do­bândit de Retargeting.biz la trei luni de la lansarea noilor funcționalități Programmatic Ads pentru piața de e-commerce din Estul Europei.

Din punct de vedere tehnic, după ce o companie a implementat o soluție de la Facebook, timp de șase luni se află sub o monitorizare strictă. „Practic, se urmă­rește câți clienți aduci să folosească ce ai dezvoltat tu, cât cheltuiesc clienții res­pectivi. Noi am luat această acreditare de la Facebook acum câteva luni și am ajuns să rulăm bugete de peste un milion de dolari pe trimestru pentru Facebook. Bugetele clienților noștri“, detaliază Rareș Bănescu.

Ce înseamnă toate acestea pentru client? În privința costurilor, înseamnă o scădere cu până la 50%. „Dacă pe tine te costă zece lei să generezi o comandă în Facebook, cu noi te costă cinci lei“, explică antreprenorul. Din punct de vedere al serviciilor, înseamnă acces la funcționalități noi și posibilitatea de a le testa mult mai rapid, suport tehnic rapid printr-un manager de cont dedicat și mai ales o mai bună gestionare a campaniilor publicitare.

Încă de la început, când a fost lansată în piață, soluţia software promovată de Retargeting.biz a fost catalogată drept inovatoare în piața de e-commerce din România și din regiune. Cum funcționează? Dacă un client accesează un site care vinde vacanțe (de exemplu) și selectează ofertele pentru Grecia, în funcţie de bugetul pe care îl are, cu anumite preferinţe pentru cazare şi trans­port, îi sunt monitorizate toate acţiu­nile şi, ulterior, se stabilește o comunicare cu acesta.

„Pornind de la acţiunile utilizatorilor site-ului, comunicăm prin toate mijloacele cu ei, prin e-mailuri, prin SMS“, explică Rareş Bănescu. În ceea ce privește rezultatul final al unei astfel de conversații, pentru vânzătorul online înseamnă, „de la caz la caz“, o creştere a vânzărilor de la până la 50% încă din pri­mele luni.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente. În 2011, a câștigat unul dintre marile premii ale concursului „Tânărul Jurnalist al Anului”, inițiat de Freedom House România.
d