Roxana Epure, managing partner NextUp Solutions: ”Softurile noastre îi scutesc pe antreprenori de bani și timp neproductiv”

Senica Micu 21/08/2023 | 10:53 Digital
Roxana Epure, managing partner NextUp Solutions: ”Softurile noastre îi scutesc pe antreprenori de bani și timp neproductiv”

Pentru NextUp Solutions, ritmul de creș­­tere pe termen mediu sau lung este dat mai ales de nevoile companiilor cu care lucrează.

„Trebuie să încurajăm antreprenorii să se digitalizeze, deoarece acesta este viitorul. (…) De exemplu, poți investi între 4.000 și 8.000 de euro pentru un câștig de 50% la nivel de productivitate“, spune Roxana Epure, managing partner NextUp Solutions, dezvoltatorul unui sistem informa­tic integrat de tip enterprise resource planning (ERP) adaptat nevoilor afacerilor locale.

Compania a avut o creștere-record, de 100%, în primul semestru, față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la o cifră de afaceri de șapte milioane de lei (aproximativ 1,4 milioane de euro), valori ce confirmă încă o dată faptul că procesul de digitalizare rămâne o prio­ritate pentru afacerile din România.

Ca o consecință, NextUp Solutions și-a bugetat pentru 2023 și 2024 investiții anuale de aproape 500.000 de euro în produse noi. Și cum proiectele companiei sunt construite pornind de la cererile clien­ților, „ne-am propus să creștem cu 300-500 de afaceri în fiecare an, pe care să le echipăm cu softurile noastre“. Pentru anul viitor, compania are ca țintă un portofoliu de 6.500 de afaceri, însumând 30.000 de utilizatori.

„Softurile noastre îi scutesc pe antreprenori de bani și timp neproductiv și sunt folosite cu pre­că­dere în retailul online, retailul tradițional, producție, distri­bu­ție și servicii, pentru a au­tomatiza activități repetitive consumatoare de resurse și a op­timiza procesele și previziunile de business“, detaliază Roxana Epure.

În portofoliul de firme care folosesc serviciile companiei s-au adăugat peste 100 de clienți noi în primul semestru al anului, numărul total al acestora ajungând la circa 6.000, cu peste 20.000 de utilizatori care-i fo­losesc zilnic produsele.

Ce alte trăsături au aceste soluții? „Nu simți contabilitatea și ești sigur că este co­rectă. Mai exact, în operațional lucrezi eficient și nu dublezi munca, datele se duc au­tomat și corect în contabilitate. Alt avantaj este implementarea, care nu necesită o investiție inițială într-un modul core, ci poate începe cu ce vrea business ownerul, în ritmul lui“, adaugă Roxana Epure.

Potrivit spu­selor sale, cel mai mare plus de valoare pe care softurile dezvoltate de NextUp Solutions îl aduc vizează companiile medii din România, cu până la 50 de an­ga­jați și cifre de afaceri de până la opt-zece milioane de euro pe an.

Din datele companiei mai reiese că fir­mele care își grăbesc tranziția către lumea digitală vor avea de câștigat, având în vedere că până în 2030, la nivelul Uniunii Europene, se dorește o integrare a tehnologii­lor digitale de peste 90% în rândul întreprinderilor mici și mijlocii.

Potrivit unui raport DESI (indicele economiei și societății digitale), în România, dintre companiile care își stochează datele, doar 14% le analizează zilnic, 19% lunar, 29% trimestrial sau anual, iar 36% niciodată. Prin astfel de softuri implementate în companii, antreprenorii pot avea un control total și acces la informații, date realiste (bu­siness intelligence) și rapoarte financiare care le oferă informații în timp real, ceea ce duce la o creștere a predictibilității aface­rilor.

Un studiu făcut public de NextUp Solutions în ultimul trimestru al anului trecut arată că inflația și modificările din Codul Fiscal au fost principalele motive pentru care antreprenorii români au decis să in­ves­tească în digitalizarea și automatizarea proceselor în firmă, reducându-și astfel cheltu­ielile cu până la 35%. Și cererea pentru so­luții software a crescut cu 30% în perioada ianuarie-septembrie 2022, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Nu e de mirare că interesul tot mai mare pentru serviciile software ERP și pentru automatizările proceselor repetitive de bu­siness au fost factorii principali care au dus la creșterea înregistrată de NextUp Solutions în primele șase luni ale anului.

„A fost un prim semestru peste așteptări. (…) Anul acesta am văzut mai mulți antreprenori care au înțeles că pot combate birocrația inutilă folosind un soft potrivit“, punctează Roxana Epure. Tot în prima jumătate a anului 2023, NextUp Solutions a investit un mi­l­i­­on de lei (peste 200.000 de euro) în produse noi, iar de la începutul anului a recrutat 22% din echipa actuală de 50 de angajați. Pentru anul în curs, estimările privind cifra de afa­ceri totală trec de 15 milioane de lei (aproxi­mativ trei milioane de euro), cu 50% peste nivelul din 2022.

Bugete anuale

În fiecare din ultimii trei ani, compania a bugetat sute de mii de euro în produse noi. De exemplu, doar softul de salarizare a adunat investiții de peste un mi­lion de euro din 2020 încoace, fiind un produs foarte intuitiv, ușor de asimilat de un utilizator nou. Aproximativ aceeași sumă de un milion de euro (cumulată) a fost bu­getată anul acesta și anul viitor pentru in­ves­tiții în produse noi.

„Nu vindem în afara României, cel puțin deocamdată. În acest moment echipăm doar companii medii din România, pentru că softurile noastre depind de legislație. (…) Provocarea cea mai mare este să adaptăm obiectivele noastre în contextul haotic de schimbări de legis­lație“, mai spune Roxana Epure.

NextUp Solutions a schimbat de mai multe ori produsul inițial și tehnologiile, dez­voltând softurile pe nevoile locale și actuale ale companiilor cu care lucrează. Aceste businessuri au crescut și, odată cu ele, au crescut și softurile sale, care au adunat multe funcționalități din ce în ce mai specifice. Prin urmare, și rebrandingul companiei de anul trecut – care a însemnat o investiție de peste un milion de euro – a ve­nit firesc. „Tranziția de la CIEL România la NextUp Solutions a fost naturală“, sub­liniază Epure.

Povestea de business a CIEL a început în 1991, iar primul produs lansat a fost „Conta“, un program care încăpea pe o dischetă. „În perioada aceea, într-o Românie care abia ieșea din comunism, oportunitățile de business și inovație erau infinite. (…) Eu m-am alăturat companiei în 2008 și am fost imediat cucerită de lumea programării, pe care am perceput-o ca pe o artă modernă a lui «pot să fac orice din liniile de cod». Visez la o lume în care tehnologia să ne servească și să degreveze de activitățile repetitive, care «ne consumă neuronii»“, detaliază Epure.

Piața locală

Potrivit datelor unui stu­diu publicat spre finalul anului trecut de KeysFin (furnizor de soluții de business information) despre industria de software, cifra de afaceri a companiilor de profil de pe piața locală a crescut în 2021 cu aproximativ 14,5% față de 2020 – fiind cu 246% mai mare decât cea înregistrată în 2012 –, până la nivelul-record de aproape zece mi­liarde de euro, potrivit datelor de la Mi­nis­terul Finanțelor.

„Estimăm continuarea tendinței neîntrerupte de creștere din ultimii zece ani și atingerea unui nou maximum istoric în acest an (2022, n.r.), de peste 11 miliarde de euro. (…) Observăm cum software-ul își consoli­dează rolul-cheie în dezvoltarea și digitalizarea economiei și transformă România într-un hub regional, după unul dintre cele mai rapide ritmuri de creștere, dacă nu chiar cel mai rapid din ultimii zece ani, de aproape 250%“, spune Diana Florescu, analist economic la compania de consultanță KeysFin.

În 2021, în industria software din România activau peste 30.000 de companii, cu 12% mai multe decât în 2020 și cu 112% peste nivelul din 2012. Dintre acestea, aproape 29.000 erau microîntreprinderi, 1.100 erau companii mici, 356 erau companii medii, iar 25 – companii mari.

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente.