Poliția computerului de bord: Mașinile noi vor avea etiloteste și sisteme de limitare a vitezei, din 2020

Emil Popescu 06/11/2017 | 15:25 Ştiri
Poliția computerului de bord: Mașinile noi vor avea etiloteste și sisteme de limitare a vitezei, din 2020

Mașinile noi fi echipate din fabrică, începând cu anul 2020, cu un sistem care va împiedica pornirea motorului dacă șoferul a consumat băuturi alcoolice, vor frâna automat în cazul unei coliziuni și vor avea “cutii negre”, similare celor cu care sunt dotate avioanele.

Din cauza numărului ridicat de accidente, oficialii europeni discută despre creșterea gradului de siguranță la nivelul autovehiculelor care circulă în Uniunea Europeană. În aceste condiții, Comisia de Transport a Parlamentului European a propus CE să extindă standardele obligatorii de siguranță impuse constructorilor, astfel că viitoarele dotări standard ar urma să includă:

– Alcoolmetru de bord – un aparat cu fiolă, în care șoferul va sufla când se urcă la volan și dacă valoarea afișată depășește nivelul permis de lege motorul nu va porni; este posibil ca într-o primă etapă sistemul să fie aplicat doar șoferilor profesioniști, și ulterior tuturor conducătorilor auto;

– Frânare automată – în cazul unei coliziuni iminente, sistemul va acționa automat frâna;

– Cutii negre similare celor din aviație, care să înregistreze toate datele relevante pentru stabilirea condițiilor în care a avut loc un accident (viteză, direcție etc)

– Sistem de limitare a vitezei – computerul de bord va seta viteza maximă a mașinii, luând în calcul datele preluate de camerele video și GPS;

– Avertizare sonoră pentru cuplarea centurilor;

– Avertizare la părăsirea benzii de circulație.

Standardele de siguranță au fost modificate ultima dată în anul 2009, când au devenit obligatorii sistemul ESP, de control al stabilității mașinii în cazul derapajelor, și avertizările sonore pentru nepurtarea centurii de către șofer.

Anul trecut, aproape 26.000 de persoane au murit în accidente auto în UE. România ocupă ultimul loc în ceea ce privește siguranța, printre altele ca urmare a infrastructurii de transport deficitare și parcului auto vechi.


Sursa foto: Mediafax

Emil are o experiență de peste 15 ani în presa economică, din care 13 la agenția Mediafax. Pentru NewMoney scrie pe domenii precum energie, industrie și auto.