PODCAST. Dilema lui Dragoș Stanca, deși agenția pe care o conduce e unul dintre partenerii Facebook: rețelele sociale fac mai mult bine sau mai mult rău?

PODCAST. Dilema lui Dragoș Stanca, deși agenția pe care o conduce e unul dintre partenerii Facebook: rețelele sociale fac mai mult bine sau mai mult rău?

Dragoș Stanca (46 de ani), fost manager de presă, actualmente antreprenor în advertising (controlează agenția digitală Thinkdigital), vorbește despre utilitatea, dar și lipsa de etică a rețelelor sociale, efectele crizei asupra businessului său, rostul investițiilor statului în media și viitorul podcasting-ului.

Acest episod a fost înregistrat pe 4 octombrie 2020 și durează 47 de minute.

Câteva observații ale lui Dragoș Stanca la Podcast de criză:

„În perioada asta am primit foarte multe mesaje de genul < >. Vorbim de Upgrade 100, fostul ICEE Fest, unde tematica dependențelor create de social media a fost abordată în mai multe prezentări.”

„Prisma asta totalmente cantitativă dictată de Google și împrumutată de Facebook, această metodologie de a atrage audiențe foarte mari cheltuind cât mai puțin spre deloc și de a obliga consumatorul să stea cât mai mult în aceste rețele au rădăcina răului în modul în care brandurile și marile companii care investesc în advertising își doresc ca aceste platforme să funcționeze, din păcate. De-asta avem și fake news, și clickbait.”

„Exact cum McDonald’s sau Coca-Cola încearcă să intrducă în meniu sau în comunicare sau în ingrediente anumite substanțe care creează fidelitatea consumatorului, la fel, marii giganți din tehnologie se jacă cu diverse slăbiciuni genetico-psihologice ale umanității.”

„Ce vedem în adolescența timpurie a social media nu e cumva cu nimic mai puțin condamnabil decât ce fac operatorii economici care nu țin cont de normele de mediu.”

„Admir foarte multe lucruri bune pe care le fac giganții din tech, lucru care nu mă oprește să critic lucrurile în neregulă.”

„Din punct de vedere antreprenorial, (pandemia, n.r.) a fost o lovitură puternică. Însă, dacă ar fi să comparăm cu alte industrii, în mod evident, suntem undeva la mijloc.”

„Dacă eram, de exemplu, doar în industria de evenimente de business, cu festivalul Upgrade 100, probabil că eram în faliment.”

„Impactul crizei s-a redus gradual acum la minus 10-15%, nu mai mult de 20% față de lunile de anul trecut. Suntem într-o marjă care ne permite cu anumite măsuri să mergem înainte și chiar să sperăm că vom încheia anul pe profit. Primele două luni au fost cu un impact de minus 50-60%.

„Decizia Guvernului (de a ajuta presa, n.r.) e, după părerea mea, bună, cu implementare parțial bună care va ajuta indsutria să treacă cu bine cel puțin un an peste această criză.”

„Există alocări către zone de media pe care eu nu le consider personal în nevoie. Mă refer mai ales la o bună parte din zona industriei TV.”

„Statul cheltuiește aiurea, în opinia mea, foarte mulți bani în fiecare an, de 30 de ani, finanțând televiziunile și radiourile publice fără a avea un impact real benefic pentru societate, din nou în opinia mea, lucru care nu scoate în stradă pe nimeni și nu indignează pe nimeni.”

„Deja sărim de jumătate de milion de oameni care consumă podcast lunar în România. În acest moment, vorbim de venituri mai degrabă marginale, nu putem vorbi de un procent semnificativ din piața de advertising.”

Dragoș Stanca – carte de vizită

Dragoș Stanca este antreprenor în serie și expert media în digital și tehnologie. Pe lângă rolul de managing director și acționar majoritar al Thinkdigital, agenție și rețea de publicitate în Europa de Sud-Est, Stanca este realizatorul podcastului și al emisiunii săptămânale Upgrade 100 la Radio Guerrilla. Upgrade 100 este, la origini, un festival pe teme de tehnologie, pe care antreprenorul îl deține în întregime.

Thinkdigital a avut anul trecut venituri cumulate de 7 milioane de euro. Thinkdigital Group, din care face parte agenția, a avut o cifră de afaceri de 20 de milioane de euro și număra 150 de angajați.

Pe de altă parte, este acționar minoritar în companii tehnologice precum Project Agora (programmatic advertising), Tailwind (ad tech & mar tech), Oveit (ticketing, payments, live streaming) sau Douletaras (service marketplace). Și-a început cariera în jurnalism la Radio Contact, Ringier și Protv devenind ulterior manager în fostele mari grupuri de presă MediaPro și Realitatea Cațavencu. Este totodată și președintele Biroului Român de Audit Transmedia.

Acest podcast folosește fragmente muzicale din „Înoată Cheluțu” (Dorian Popa) și „Parasite Eve” (Bring Me The Horizon).

Ionuț Ancuțescu are o experiență de peste 17 ani în presa economică și de business. A lucrat la publicațiile Ziarul Financiar, Capital, Biz, Business Magazin, Money Express, Forbes și Adevărul Financiar, iar acum este redactorul-șef al revistei NewMoney.