PODCAST. De vorbă cu Andrei Șelaru, aka Selly, despre sursele de venit ale vloggerilor

PODCAST. De vorbă cu Andrei Șelaru, aka Selly, despre sursele de venit ale vloggerilor

Selly, cel mai popular vlogger român, cu aproape trei milioane de abonați, detaliză la Podcast de criză modul în care YouTube plătește creatorii de conținut. Dar nu aceasta este cloșca cu puii de aur a vlogging-ului, ocupație care anul acesta i-ar putea aduce, în premieră, venituri de un milion de euro.

Podcastul a fost înregistrat pe 7 februarie și durează 31 de minute.

Câteva observații ale lui Andrei Șelaru la Podcast de criză:

„Selly Media Network (companie pe care a înființat-o în 2019) are în prezent doi angajați, printre care sunt și eu. Plătesc salariu, mi-am făcut cerere de angajare, mi-am semnat-o în ambele locuri.”

„Visul meu e să nu am angajați. Ideal ar fi să lucrez doar cu calculatoare și doar cu roboți. Eu sunt psionat de IT, de automatizare. (…) Mi-aș dori ca biroul meu să fie o hală cu servere. ”

„Nu toate vizualizările (canalului YouTube, n.r.) sunt egale. De fapt, YouTube nici măcar nu te plătește pe vizualizare. YouTube te plătește pe numărul de reclame afișate într-un videoclip.”

„Un milion de vizualizări de la niște copii de zece ani de la țară nu-ți generează atât de mulți bani ca un milion de vizualizări de la niște corporatiști din București.”

„În medie, un milion de vizualizări ar putea să-ți genereze de la 200 de euro la 1.000 de euro și poate chiar peste.”

„Mi se pare că  Graham Stephan (vlogger american, n.r.) a avut la un moment dat un CPM (prețul plătit de YouTube pentru 1.000 de vizualizări, n.r.) de 30 (de dolari, n.r.) sau ceva de genul. CPM-ul meu e pe undeva la 1-2 (euro, n.r.).”

„Marea majoritate a banilor (pe care îi câștigă vloggerii, n.r.) vin din parteneriate de publicitate cu branduri, la care se  adaugă alte surse de venit: poate să fie merchandising, pot să fie produse digitale, cum este Academia de Vlogging, pot să fie evenimente.”

„Primul milion de euro în încasări (îl voi face, n.r.) anul ăsta, cred. Din toate sursele.”

Selly, carte de vizită:

Andrei Șelaru s-a născut la Craiova pe 28 februarie 2001. Anul trecut a terminat cursurile liceale în orașul natal, după care s-a mutat la București. Pe lângă canalul de YouTube cu aproape trei milioane de abonați care i-a adus notorietatea, este implicat și în alte proiecte de media sau muzică. Anul trecut a început să realizeze emisiunea Selly Show la Prima TV. Acum doi ani, trupa 5GANG, proiect realizat cu alți patru vloggeri, aduna 10.000 de persoane la un concert din Buurești. Filmul „5GANG: Un altfel de Crăciun” a avut cel mai mare succes de casă, după 1989. Anul trecut, Selly a avut venituri cumulate de circa 600.000-700.000 de euro, după calculele NewMoney.

Acest podcast folosește fragmente sonore din Selly Show (generic) și „Best Trap Music Mix 2020” (YouTube).

FOTO: Pagina personală de facebook

Ionuț Ancuțescu are o experiență de peste 17 ani în presa economică și de business. A lucrat la publicațiile Ziarul Financiar, Capital, Biz, Business Magazin, Money Express, Forbes și Adevărul Financiar, iar acum este redactorul-șef al revistei NewMoney.