„Ospătar la Distanță”, aplicația care permite ospătarilor să lucreze remote, va putea fi folosită și de persoane cu dizabilități

Andrei Dumitru 23/04/2024 | 12:32 Ştiri
„Ospătar la Distanță”, aplicația care permite ospătarilor să lucreze remote, va putea fi folosită și de persoane cu dizabilități

Ospătar la Distanță este o aplicație dezvoltată de o firmă de IT din Cluj-Napoca. Peste 700 de ospătari s-au înscris în rețea de la momentul în care a fost facut public conceptul acestei aplicații, iar ideea sa devine tot mai atractivă, deoarece inițiatorii proiectului doresc să ofere oportunități egale persoanelor cu dizabilități, care nu au alte opțiuni de lucru. Totodată, aplicația va utiliza și limbajul mimico-gestual, pentru a face mai plăcut accesul persoanelor cu deficiențe de vorbire la serviciile restaurantelor pe care le vizitează.

Cum funcționează Ospătar la Distanță

Ospatarii își pot oferi serviciile indiferent de locul în care se află, iar rolul lor este de a prelua comenzile oaspeților din restaurante care au deficit de personal sau care doresc să ofere o experiență umană celor care le calcă pragul.

Totodată, Ospătar la Distanță a fost gândită și pentru acele restaurante care oferă servicii de top și au un flux mare de turiști internaționali. Grație unui ospătar de la distanță, turiștii internaționali pot plasa comanda în limba lor maternă.

Prin urmare, pentru restaurante, o astfel de aplicație este indispensabilă, mai ales dacă pun preț pe atenția la detalii și le este dificil să găsească personal vorbitor de limbi străine.

Deși aplicația nu a fost încă lansată oficial, peste 20 de restaurante și-au manifestat interesul de a o utiliza în procesul de preluare a comenzilor.

„Ideea este una revoluționară. Așa a fost percepută la evenimentele internaționale dedicate industriei IT. Mulți nu înțeleg cum poate deveni ea funcțională. Serviciile unui ospătar la distanță nu diferă cu mult de cele ale unui ospătar clasic. Diferența constă doar în faptul că ospătarii din restaurante își vor menține rolul tradițional, de a aduce la masa clienților comenzile plasate prin intermediul unui ospătar la distanță. Rolul aplicației noastre nu este de a înlocui ospătarii din restaurante, ci de a suplini nevoia de forță de muncă din industrie, de a oferi o experiență premium oaspeților internaționali și de a le oferi ospătarilor posibilitatea să câștige bani oferind același servicii din confortul casei lor. Lucrul de la distanță devine tot mai atractiv, iar noi am dorit ca echipa noastră să aibă și ospătari cu dizabilități. Ei au pregătirea și motivația necesară de a-și oferi serviciile, iar industria are nevoie mai mult decat oricând de resursă umană implicată”, afirmă Ciprian Costea, fondatorul Remote Butler.

Chiar dacă aplicatia nu a fost lansată pe piață, pe 25 aprilie, începând cu ora 18:00, fondatorii Ospătar la Distanță au pregătit un eveniment de prelansare. În cadrul acestui eveniment, cei prezenți vor avea oportunitatea de a interacționa cu Ospătari la Distanță prin intermediul tabletelor special configurate, oferind o experiență unică și modernă.

FOTO: Pixabay