Nouă din zece români merg la cumpărături de plăcere

Gabriel Bucur 23/02/2017 | 17:35 Ştiri
Nouă din zece români merg la cumpărături de plăcere

 

Locuitorilor din estul Europei le place să meargă la cumpărături, iar românii sunt fruntași în acest sens. Nouă din zece români confirmă faptul că sunt pasionați de shopping, spre deosebire de cinci din zece bulgari care afirmă același lucru despre ei, potrivit unui studiu GfK.

Drept comparație, în Austria, Cehia și Slovacia ponderea este de șapte din zece.

În România, 35% din locuitori resimt presiunea timpului la cumpărături, un procent mai mare decât în alte țări. La popul opus sunt Austria și Cehia, cu câte 14%, țările în care presiunea este cel mai puțin percepută.

Presiunea resimțită de cumpărătorii din România are drept cauză principală dezvoltarea sub potențial a comerțul modern de proximitate, comparativ cu Austria, de exemplu.

Românii încă se mai bazează pe listele de cumpărături, dar sunt depășiți la acest aspect de bulgari. În România, cinci din zece persoane au o listă pregătită de acasă, cu care se ghidează în magazine, în vreme ce în Bulgaria, șapte din zece urmează acest exemplu. În Ungaria și Austria, ponderea este de șase cumpărători din zece. Totuși, tendința este de scădere.

Românii (șapte din zece) și bulgarii (opt din zece) sunt mai disciplinați, potrivit studiului GfK. Cumpărătorii din cele două țări se încadrează în bugetul alocat în prealabil și rar se lasă conduși de impuls la shopping, față de cehi și austrieci (aproape patru din zece).

Cumpărătorii români preferă în proporție de nouă din zece să cumpere totul dintr-un singur magazin, nu cu mult peste rata din celelalte țări.

Totuși, ofertele speciale îi conving pe cumpărători să viziteze și alte magazine. Prețurile mai avantajoase fac ca șapte români din zece să fie dispuși să intre în mai multe magazine, cea mai mare pondere din țările analizate. La polul opus sunt bulgarii, unde mai puțin de patru din zece cumpărători diversifică magazinele, în funcție de ofertele speciale.

 


FOTO: Mediafax

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.