Nemții de la Hornbach au avut afaceri de aproape 4 miliarde de euro în 2016

Cristina Dobreanu 03/04/2017 | 12:54 Ştiri
Nemții de la Hornbach au avut afaceri de aproape 4 miliarde de euro în 2016

Grupul german Hornbach a raportat o creștere de 4,9% a cifrei de afaceri, până la 3,94 miliarde de euro,  conform cifrelor preliminare pentru exercițiul financiar 2016/2017 (1 martie 2016 – 28 februarie 2017).

Hornbach Baumarkt AG, care, la 28 februarie 2017, administra 155 de magazine de materiale de construcții și grădinărit (față de 153 în anul precedent) în nouă țări europene, a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 5%, la 3.710 milioane euro.

Cu raportare la o suprafață nemodificată și ținând cont de eliminarea diferențelor de curs de schimb, cifrele de afaceri ale magazinelor de materiale de construcții și grădinărit (DIY) au înregistrat la nivelul întregului concern o creștere de 3%.

Motorul de creștere a fost reprezentat, la fel ca în anii precedenți, de filialele internaționale. De asemenea, Hornbach Baustoff Union GmbH a contribuit la creșterea cifrei de afaceri a concernului, cu un plus de vânzări de 4,8%, ajungând la 229 milioane euro.

Cele mai importante creșteri s-au înregistrat pe parcursul exercițiului financiar 2016/2017 din nou în cele opt țări din afara Germaniei.

Citiți și: Care este industria în care antreprenorii români sunt imbatabili

Cifra de afaceri în sectorul DIY a crescut în celelalte state europene cu 9,6%, la 1.670 milioane euro. Cu raportare la o suprafață nemodificată și ulterior eliminării diferențelor de curs de schimb, filialele internaționale Hornbach au înregistrat în 2016/2017 o creștere a cifrei de afaceri cu 5,1%.

„În acest mod, am depășit din nou rata de creștere a anului precedent. Prin intermediul conceptului comercial concentrat în special asupra proiectelor de renovare dispunem de posibilitatea de a asigura o participare peste nivelul mediu la creșterea alertă în domeniul construcțiilor din Europa. Astfel, am continuat să ne extindem poziția pe piață din afara Germaniei pe parcursul ultimului exercițiu financiar“, a declarat Albrecht Hornbach, președintele consiliului de administrație al Hornbach Management AG.

Prognozele veniturilor au fost confirmate în baza primelor rezultate anuale preliminare, încă nemodificate, atât pentru Hornbach Holding AG & Co. KGaA, cât și pentru Hornbach Baumarkt AG.

Prin urmare, se estimează în continuare că rezultatul operațional (EBIT), atât la nivelul grupului Hornbach, cât și al Hornbach Baumarkt AG, va depăși semnificativ valoarea anului precedent 2015/2016. EBIT, din care au fost scăzute veniturile și cheltuielile cu caracter operativ ale concernului parțial Hornbach Baumarkt AG, vor atinge, conform estimărilor, nivelul exercițiului financiar 2015/2016 (99 milioane euro). La nivelul grupului Hornbach, se estimează în continuare că EBIT actualizat va atinge nivelul din anul precedent, de 151 milioane euro, sau îl va depăși ușor.

Hornbach este o companie multinaţională, de familie, care a înregistrat în exercițiul  financiar  2015/2016 (data bilanțului: 29 februarie) o cifră de afaceri   (netă)  de  peste 3,755 miliarde de Euro, în creștere cu peste 5% comparativ cu perioada anterioară.

Fondată   în  anul  1877,  Hornbach are o istorie care se întinde de-a lungul a cinci generații.  În  acest  moment,  concernul  deține  155 de magazine mixte de materiale  de construcții și grădinărit, în nouă țări din Europa (Germania, Austria,  Olanda,  Luxemburg, Elveţia, Cehia, Slovacia, Suedia şi România), dintre care 6 în România (Bucureşti  Berceni, Bucureşti Militari, Bucureşti Baloteşti, Braşov, Timişoara şi Sibiu).

 

FOTO: Mediafax

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.