Magazinele din AFI Cotroceni au vânzări de un sfert de miliard de euro anual

Andreea Neferu 13/03/2018 | 15:42 Ştiri
Magazinele din AFI Cotroceni au vânzări de un sfert de miliard de euro anual

Vânzările retailerilor din AFI Cotroceni, unul dintre cele mai mari centre comerciale din București și din țară, au ajuns anul trecut la 1,1 miliarde de lei (240 de milioane de euro), în creștere cu 5% față de 2016.

Venitul operațional net al dezvoltatorului israelian AFI Europe România, care deține și centrul comercial AFI Cotroceni, s-a ridicat anul trecut la 51 de milioane de euro, în creștere cu 10,1% față de anul 2016. Mall-ul bucureștean a generat două treimi din acesta. Valoarea AFI Cotroceni, cu o suprafață închiriabilă de 90.000 de metri pătrați, a ajuns la 501 milioane de euro la finalul lunii septembrie a anului trecut, ceea ce reprezintă o creștere de peste 7%.

Pe de altă parte, centrul comercial AFI Ploiești, care are o suprafată totală închiriabilă de 34.000 de metri pătrați, a generat un venit operațional net de peste 5 milioane de euro în 2017, în timp ce vânzările retailerilor au crescut cu 18%, ajungând la peste 260 milioane lei (57 de milioane de euro).

Proiectul de birouri AFI Park, cu o suprafață închiriabilă de 70.000 de metri pătrați și un venit anual estimat la 13 milioane de euro, are un grad de ocupare de 99,7%, iar valoarea celor cinci clădiri ale proiectului este de 165 milioane de euro, potrivit evaluărilor efectuate la 30 septembrie 2017.

„Avem trei proiecte diverse în curs de desfășurare: proiectul mixt AFI Brașov, format din mall și clădiri de birouri unde avem contracte încheiate sau în curs de semnare pentru peste 85% din spațiile centrului comercial, proiectul de birouri AFI Tech Park, care este pre-închiriat într-un procent de 40% și complexul rezidențial AFI City, unde vânzările au fost demarate recent. Continuăm să ne menținem interesul în ceea ce privește noi oportunităti, fie că vorbim despre dezvoltarea de noi centre comerciale sau proiecte de birouri”, a declarat David Hay, CEO AFI Europe România.


Sursă foto: AFI Europe România

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.